کد خبر: ۹۳۲۷۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹

رشد ۲۰ درصد بارندگی‌ها در سال آبی جاری/ کاهش بارش‌ها در ۹ استان

بررسی آمار‌ها کشور نشان می‌دهد بارش‌های سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است، اما همچنان ۹ استان، کاهش بارش‌ها را تجربه کرده‌اند.
رشد ۲۰ درصد بارندگی‌ها در سال آبی جاری/ کاهش بارش‌ها در ۹ استان
آفتاب‌‌نیوز :

سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ۱۴۰۳) در آخرین ماه خود قرار گرفته و در هفته‌های آینده به پایان خواهد رسید.

گرچه به گفته عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب سال آبی جاری سال با بارش مطلوب ارزیابی می‌شود، اما خشکسالی‌های متعدد در سال‌های گذشته اجازه بهره‌مندی از این بارش‌ها را نداده است.

این وضعیت در برخی استان‌های کشور به‌مراتب بدتر بوده و سبب شده وضعیت منابع آبی آن‌ها مطلوب نباشد؛ از جمله این استان تهران است.

در همین رابطه «حسام خسروی» معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گفت: امسال تابستان پیک لحظه‌ای مصرف آب به ۶۰ هزار لیتر بر ثانیه رسید که مصرف بالایی است.

وی افزود: همچنین پیک مصرف چهار میلیون مترمکعب در شبانه‌روز در تابستان امسال به ثبت رسید.

خسروی تاکید کرد: امسال تابستان بی‌سابقه‌ای داشته‌ایم. علاوه‌برآن چهارمین تابستان خشک تهران را پشت سر می‌گذرانیم که این نیز بی‌سابقه است، زیرا نرمال سال‌های خشک تهران دوساله بوده است.

بررسی آمار تازه دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی جاری تا سوم شهریور ۲۴۹.۸ میلیمتر بارش داشته‌ایم.

این میزان بارش در مقایسه با ۲۴۳.۹ میلیمتر بارش‌های دوره بلندمدت کشور رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

بارش‌های سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۰۸.۸ میلیمتر بارش بوده، رشد ۲۰ درصدی نشان می‌دهد.

گرچه وضعیت بارش‌ها در کل بهبود دارد، اما هنوز تعدادی از استان‌های کشور درگیر کم‌بارشی هستند و در مجموع ۹ استان کشور نسبت به دوره بلندمدت با کمبود بارش روبه‌رو هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین