کد خبر: ۹۳۲۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

بی آبی در صدرای شیراز؛ ماجرا چه بود؟

شهر صدرا با شروع فصل تابستان با تنش آبی مواجه شد و برای حل این مشکل در هفته دولت طرح‌های آبرسانی به شهر صدرا با اعتباری بالغ بر ۲۳۴ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
بی آبی در صدرای شیراز؛ ماجرا چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

شهر صدرا که در ۱۵ کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد تابستان امسال با معضل‌ تنش آبی و گلایه ساکنین این شهر از افت فشار و قطعی آب روبه رو شد؛ معضلی که تکاپوی متولیان را جهت عبور از این بحران به دنبال داشت.

دلیل مشکل تنش‌آبی در صدرا چه بود؟

طبق گفته متولیان حوزه آب بخشی از این مشکل به گرمای بی سابقه و افزایش میزان مصرف برمی‌گردد و بخشی هم به دلیل خشک شدن چاه‌های صدرا ایجاد شده؛ در حقیقت امسال چهار حلقه چاه آب آهکی در شهر صدرا خشک و از مدار خارج شد و چاه‌های واقع در شرق صدرا نیز کاهش دبی را تجربه کردند.

در پی خشک شدن این چاه‌ها و گرمای بی‌سابقه هوا، شهروندان با مشکلات جدی در تأمین آب رو به رو شدند، این مشکلات کار را به جایی رساند که حتی مخازن ذخیره نیز پاسخگوی تعداد واحدهای مسکونی در این شهر نشد و همین مسائل موجبات زمینه کوچ بسیاری از ساکنین صدرا را به منازل اقوام و آشنایان‌شان در شیراز فراهم کرد.

چه تدابیری برای گذر از بحران کم‌آبی اتخاذ شد؟

گلایه‌های مردم این منطقه از قطعی‌های مکرر آب و انعکاس رسانه ای ان در نهایت موجب شد که متولیان امر به دنبال تدابیری برای عبور از این بحران باشند و همزمان با هفته دولت هم با حضور استاندار فارس، آیین افتتاح طرح‌های آبرسانی به شهر صدرا را با اعتباری بالغ بر ۲۳۴ میلیارد تومان اجرایی کنند.

استاندار فارس در این آیین گفت: در گرمای بی سابقه امسال خدمت گزاران آبفا شیراز خود را وقف مردم کردند؛ در اجرای این پروژه ها طی یکی ۲ماه گذشته مشاهده کردم که یکی از بهترین و زیباترین نمودهای حرکت جهادی در طرح های آبرسانی صدرا اتفاق افتاد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز نیز درباره وضعیت تأمین آب شهر صدرا و تخصیص منابع آب گفت: این طرح‌های جهادی آبرسانی شامل بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب مخزن تعادلی غرب صدرا، حفر و تجهیز ۲حلقه چاه و اجرای ۱۰ کیلومتر خط انتقال در سه جبهه شرق، غرب و جنوب صدرا بصورت همزمان است.

بهمن بهروزی اضافه کرد: جهت تأمین برق تأسیسات انتقال آب در شهر صدرا نیز سه کیلومتر خط انتقال برق اجرا شده است. با اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها مجموعا به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به شبکه آبرسانی صدرا افزوده می‌شود که نیاز آبی ۲۰هزار خانوار معادل بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت را مرتفع می‌سازد.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این تدابیر می‌تواند موجبات عدم قطعی آب و کاهش انتقادات مردمی در روزهای آتی را فراهم کند یا ساکنین این شهر همچنان مجبور می‌شوند با مشکلات کم‌آبی و قطعی‌های پی در پی آب دست و پنجه نرم کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین