کد خبر: ۹۳۲۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳

اظهارات امیر صباحی فرد درباره قدرت پدافند هوایی ایران

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: هر گونه پرنده رادارگریز دشمن را از فرسنگ‌ها دورتر کشف و ردیابی می‌کنیم.
اظهارات امیر صباحی فرد درباره قدرت پدافند هوایی ایران
آفتاب‌‌نیوز :

امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با بیان اینکه امروز شاهد ظلم به مردم غزه هستیم، اظهار داشت: امروز شاهد ظلم و ستم دشمنان جنایتکار در غزه مظلوم هستیم ضمن آرزوی پیروزی مقاومت و نابودی همه دشمنان اسلام یاد و خاطره شهدای والا مقام شهید اسماعیل هنیه و شهید فواد شکر را گرامی می‌داریم و برای آن‌ها علو درجات را مسئلت می‌نماییم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه بیان کرد: ما در نیروی قدرتمند پدافند هوایی، آن فرمان حکیمانه و مدبرانه فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) را مبنای عمل خود قرار داده‌ایم که فرمودند؛ «حیات یک ملت وابسته به تقویت مولفه‌های قدرت است و تکیه بر روی عناصر اقتدار خود راه مقابله با دشمن است.»

وی افزود: بر همین اساس دانشمندان و متخصصان نیروی پدافند هوایی ارتش با تحلیل دقیق از صحنه رزم پدافند هوایی و رویکرد‌های امروزی تهدید هوایی رهنمود‌های فرماندهی معظم کل قوا را چراغ راه خود قرار داده‌اند.

امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه فرماندهی معظم کل قوا تاکنون بیش از ۶۰۰ بار به اهمیت پدافند هوایی به عنوان خط مقدم دفاعی کشور در برابر تهدیدات هوافضایی دشمن اشاره کرده‌اند تصریح کرد: با اطمینان اعلام می‌نمایم ما در نیروی پدافند هوایی تلاش می‌کنیم با توجه به تهدیدات هوافضایی استکبارات جهانی توان آمادگی دفاعی خود را جلوتر از آن‌ها ارتقاء داده‌ایم.

وی ادامه داد: البته از سایر تهدیدات نیز غافل نیستیم و برخی نوچه‌های وابسته به آن‌ها و رژیم منحوس صهیونیستی را با دقت زیر نظر داریم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: دلیل افزایش دشمنی‌ها؛ الگو شدن جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشران حرکت‌های مقاومتی در منطقه و حاکمیت سیاست مبارزه با ظلم، مقابله با دست درازی به منافع ملت‌ها، حفظ کرامت انسان‌ها و دستیابی به استقلال و آزادی واقعی در برابر انقلاب ما بوده است. رزمندگان پدافند هوایی در صیانت از هوافضای کشور و آسمان ولایت و «والحافظون لحدود الله» بوده و برای ملت عزیز ایران نیز «حصون الرعیه» می‌باشند.

امیر صباحی‌فرد گفت: ما به خود می‌بالیم که در نظامی خدمت می‌کنیم که فرمانده ما، ولی امر مسلمین، کشور ما ایران بزرگ و متمدن، سرمایه اجتماعی ما پشتوانه مردم قدرشناس و سرمایه معنوی ما کارکنان ولایی و مومن و معتقد و وظیفه ما فدای ملت شدن است. نیروی پدافند هوایی در خط مقدم دفاعی کشور در حال حاضر در بالاترین سطح خودکفایی، آمادگی و قدرت رزمی قرار دارد. ما توانسته‌ایم با کار جهادی در طراحی و تولید سامانه‌های فرماندهی و کنترل و انواع تجهیزات موشکی، رادار‌ها و حساسه‌های دارای تشعشع و بدون تشعشع، پهپادها، سامانه‌های جمع آوری اطلاعات، تجهیزات جنگ الکترونیک و سایبر با بالاترین فناوری‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم و نیاز دفاعی خود را در تمامی زمینه‌ها متناسب با تهدیدات پیشرفته هوافضایی طراحی و تولید نماییم و قادر شده‌ایم هرگونه پرنده رادار گریز دشمن را از فرسنگ‌ها دورتر کشف و رصد نماییم.

وی ادامه داد: نیروی قدرتمند پدافند هوایی برای تامین نیازمندی‌های دفاعی خود از جمله سامانه‌های موشکی و راداری و اطلاعاتی در برد و ارتفاع‌های مختلف به هیچ کشوری وابسته نیست و در طراحی و تولید سامانه‌های پیشرفته درگیری هیبریدی به خودکفایی رسیده است.

به گفته امیر صباحی فرد، «سامانه‌های باور ۳۷۳، رادار شهید جلیلوند، رادار‌های مراقب و البرز، سامانه‌های طرح سپر و تندر و رسول را طراحی و تولید کرده‌ایم.»

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: با اطمینان کامل اعلام می‌کنم نیروی پدافند هوایی ۲۴ ساعته و مستمر با برگزاری انواع رزمایش‌ها در مقیاس‌های مختلف در طول سال با بهینه‌سازی مستمر تجهیزات با ایمانی راسخ و توانی خستگی‌ناپذیر از آماده‌ترین نیرو‌های مسلح دنیا است.

وی با تأکید بر اینکه به ابرقدرت‌های زیاده‌خواه تأکید می‌کنم دست از خباثت و تحریم و تهدید بردارند تا فرصت حل مناقشات جهانی با استفاده از قدرت تأثیرگذار ایران فراهم شود، گفت: ما رزمندگان نیروی قدرتمند پدافند هوایی با شما ملت شریف و فرمانده و مقتدای خود پیمان می‌بندیم برای دفاع از حریم کشور، عزت و آزادی و حفظ دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حفظ و ارتقای مستمر آمادگی، جان خود را فدای ملت و کشور کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین