کد خبر: ۹۳۲۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۴

عراقچی خطاب به همتای اردنی: اسرائیل عامل اصلی گسترش تنش است

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را عامل اصلی گسترش تنش و درگیری در منطقه و بزرگ‌ترین مانع بر سر راه دستیابی به توافق پایان جنگ علیه غزه دانست و بر ضرورت اقدام مؤثر جامعه بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه تاکید کرد.
عراقچی خطاب به همتای اردنی: اسرائیل عامل اصلی گسترش تنش است
آفتاب‌‌نیوز :

 ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن در تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی، انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه کشورمان را تبریک گفت و برای وی موفقیت آرزو کرد.

در این تماس آخرین تحولات روابط دوجانبه و تحولات فلسطین مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه اردن در بخشی از این گفتگو با ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در غزه و گسترش تنش‌ها در کرانه باختری گفت: لازم است تنش‌ها در نوار غزه و کرانه باختری هر چه سریع‌تر متوقف شود.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن تشکر از تبریک همتای اردنی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو‌های سازنده‌ای با اردن داشته باشد.

عراقچی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با تداوم اقدامات جنایتکارانه خود، عامل اصلی گسترش تنش و درگیری در منطقه است، آن رژیم را بزرگ‌ترین مانع بر سر راه دستیابی به توافق پایان جنگ علیه غزه دانست و بر ضرورت اقدام مؤثر جامعه بین‌المللی به منظور توقف نسل‌کشی که صهیونیست‌ها به راه انداخته اند و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از توافق مورد نظر مردم و مقاومت فلسطین حمایت خواهد کرد.

طرفین استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور را مورد تاکید قرار داده و آن را در راستای منافع دو کشور و منطقه دانستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین