کد خبر: ۹۳۲۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶

با این روش ساده دیابت را فراری دهید

عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دیابت یک بیماری شایع در جهان است که در آن قند خون به طور غیر طبیعی افزایش می یابد، افزود: در کنار درمان های رایج بیماران دیابتی، استفاده از گیاهان دارویی به عنوان درمان های مکمل در کنترل قند خون مفید است.
با این روش ساده دیابت را فراری دهید
آفتاب‌‌نیوز :

فاطمه محجوب اظهار داشت: بیماران مبتلا به دیابت در صورت عدم رعایت رژیم غذایی و درمان‌های مربوطه، با عوارض متعددی در زمینه بینایی، قلبی و عروقی، کلیوی و خون رسانی اندام‌ها مواجه می‌شوند.

وی رعایت رژیم غذایی متناسب با نوع مزاج و متناسب با شاخص توده بدنی، داشتن خواب شبانه کافی، کنترل هیجانات خلقی و اضطراب، داشتن فعالیت بدنی مناسب حدود ١۵۰ دقیقه در هفته، توجه به وضعیت اجابت مزاج و رفع یبوست و پرهیز از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده را در کنترل بهتر قند خون موثر دانست.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: این تصور که برای درمان دیابت با طب سنتی همه دارو‌های شیمیایی باید قطع شود، اشتباه و توصیه بسیار خطرناکی است. درمان‌های طب ایرانی به صورت تلفیقی در کنار درمان‌های جدید باعث کنترل هر چه بهتر قند خون، کاهش عوارض دارویی، کاهش عوارض دیابت و نیز کاهش دُز دارو‌ها می‌شود.

به گفته وی توصیه می‌شود بیماران مبتلا به دیابت حتما تحت نظر متخصصان، دارو‌های لازم را دریافت کرده و به صورت خود سرانه آن‌ها را قطع نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین