کد خبر: ۹۳۳۰۰۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲

جزئیات قتل مرد جوان در کمپ ترک اعتیاد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف پرونده قتل مردی جوان در کمپ ترک اعتیاد خبر داد.
جزئیات قتل مرد جوان در کمپ ترک اعتیاد
آفتاب‌‌نیوز :

سردار علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در تاریخ بیست و سوم فروردین ماه امسال، کارکنان انتظامات بیمارستان فرهیختگان از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، از مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت بخش اورژانس این بیمارستان اطلاع‌رسانی کردند که با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ راهی سردخانه بیمارستان شده و تحقیقات میدانی خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی ادامه داد: تیم جنایی در سردخانه بیمارستان با جسد مرد جوانی مواجه شدند که احتمالاً براثر اوردُوز و ضرب و جرح به قتل رسیده بود. گزارش پزشک صحنه نیز حکایت از آن داشت که سر و دنده‌های متوفی شکسته است و آثار کبودی زیادی روی بدنش وجود دارد. تحقیقات ابتدایی نیز نشان داد که در روز قبل از این جنایت، پدر و مادر متوفی به یک کمپ ترک اعتیاد رفته و پس از توافق مالی از افراد داخل کمپ درخواست کردند فرزندشان را که اعتیاد داشته است، برای ترک از محل زندگی‌اش در ملارد به مکان مورد نظر واقع در منطقه کن انتقال داده و او را مداوا کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: به‌دنبال دریافت این اطلاعات، خیلی زود اعضای تیم جنایی پای در کمپ ترک اعتیاد گذاشته و در آنجا ۴۰ تا ۵۰ نفر معتاد را مشاهده کردند که به‌صورت غیرقانونی حبس شده بودند. همگی این افراد نیز مدهی بودند که کارگران کمپ رفتار نامناسبی با آنان دارند و اکثر این معتادان را هدف ضرب و شتم قرار داده‌اند.

ولیپور گودرزی گفت: تیم تحقیق که در جریان تحقیقات میدانی متوجه وجود دوربین‌های مداربسته کمپ شده بودند فیلم آن‌ها را هدف بازبینی قرار دادند و لحظه به لحظه به قتل رسیدن مرد جوان را مشاهده کردند. در جریان بررسی این فیلم مشخص شد صاحب این کمپ به‌همراه هشت نفر از کارگران خود، مقتول را به‌دلیل مقاومتی که داشته تا سر حد مرگ کتک زده‌اند.

وی با اشاره به پایان تحقیقات میدانی در بیمارستان و صحنه جنایت، گفت: در ادامه این کمپ غیرقانونی پلمب و افرادی که داخل آن روند ترک اعتیاد را طی می‌کردند به یک کمپ مجاز معرفی شدند. همچنین هشت مردی که مقتول را هدف ضرب و جرح قرار دادند به اتهام مشارکت در قتل عمدی بازداشت شدند. این افراد که در جریان بازجویی‌ها سعی داشتند تا با تناقض‌گویی مسیر پرونده را تغییر دهند، پس از مواجه با شواهد و مدارک موجود به ارتکاب جنایت اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اعترافات متهم ردیف اول این پرونده، گفت: متهم ردیف اول پرونده در جریان تحقیقات مقدماتی به کارآگاهان گفت که در روز جنایت مقتول به کمپ ترک اعتیاد آمده بود، اما ناگهان با عوامل درگیر شد و چاقو کشید. آن‌ها هم که از این کار عصبانی شده بودند و او را هدف ضرب و جرح قرار داده و هنگامی که متوجه شدند حالش نا مساعد شده او را به بیمارستان بردند که متاسفانه اقدامات درمانی فایده‌ای نداشت و این فرد به کام مرگ فرو رفت.

ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

منبع: ایسکانیوز 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین