کد خبر: ۹۳۳۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸

چمران: نباید نمایشگاه‌ها در سئول برگزار شود/ ماجرای حصارکشی در پارک‌ها

رئیس شورای شهر تهران به برگزاری نمایشگاه‌ها در سئول اشاره کرد و گفت: ما می‌گویم در آنجا نباید نمایشگاه برگزار شود.
چمران: نباید نمایشگاه‌ها در سئول برگزار شود/ ماجرای حصارکشی در پارک‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران به برگزاری نمایشگاه ساختمان در سئول اشاره کرد و گفت: آتش‌سوزی شب گذشته در نمایشگاه نشان داد این مکان فرسوده و در خطر است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ما تاکید داریم نباید نمایشگاهی در سئول برگزار شود، افزود: اگر هم قرار است نمایشگاه باشد باید چاره‌اندیشی کنند و مسیر‌های جایگزین در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه قرار بود نمایشگاه ساختمان در مهر برگزار شود و ما به دلیل بازگشایی مدارس و ایجاد ترافیک مخالفت کردیم، یادآور شد: نمایشگاه را در شهریور برگزار کردند و این هم مشخص شد که می‌گویند تاریخ‌ها بین المللی است و نمی‌توانیم بهم بزنیم، بهانه است درشرایطی که بخواهند می‌توانند تغییراتی انجام دهند. 

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ورود اتوبوس‌های جدید برای مهر، ادامه داد: تنظیم خاصی نشده که اتوبوس‌ها در مهر وارد شوند، هر زمان که اتوبوس وارد شود باید وارد خطوط شود چه مهر باشد چه شهریور. البته اتوبوس‌های در مناطق آمده است و این باعث خوشحالی است البته یک چکه خوشحالی نه یک خوشحالی واقعی.

ماجرای حصارکشی در پارک‌ها

در ادامه جلسه ناصر امانی گفت: مدتی است که تعدادی از بوستان‌ها توسط شهرداری حصارکشی شده است، تعداد این بوستان‌ها واقعاً زیاد است و در تمام مناطق شاهد این مسئله هستیم که باعث نگرانی مردم و دوستداران محیط زیست و فضای سبز شهر تهران شده است.

امانی اظهار داشت: حصارکشی‌ها دلایلی دارد که ممکن است منطقی هم باشد، مردم همچون مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید وحشت دارند و تصورشان این است که شاید قرار بر قطع درختان است. شایعاتی هم در فضای مجازی مطرح می‌شود که به نگرانی‌ها دامن می‌زند.

به گفته امانی برخی از حصارکشی‌ها توجیه‌پذیر نیست، استفاده از فضای بوستان‌ها و جنب آن‌ها برای اجرای طرح‌های تاسیساتی و زیرساخت‌های مترو صحیح نیست و بخش عظیمی از بوستان لاله گودبردای شده که مخزن آب نصب شود و دوباره پوشانده شده تا چمن روی آن کاشته شود.

وی از شهرداری خواست تا تعداد و نام بوستان‌هایی که حصارکشی شده، علت و نوع پروژه‌ها، تعداد درختان جابجا شده با ذکر تاریخ و محل کاشت آنها، زمان بندی پایان پروژه‌ها و جمع‌آوری حصار‌ها را اعلام کند.

ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به کجا رسید

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز ضمن تسلیت رحلت رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و امام حسن محتبی (ع) و تقدیر از زحمات و خدمات ستاد اربعین شهرداری تهران در خدمت به زائران اباعبدالله، گفت: همان طور که در این فیلمی که از سوی خبرنگار صداوسیما تهیه و پخش شده است مشاهده کردید؛ به آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰هزار واحد مسکونی شهر تهران که در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۳ با حضور مخبر سرپرست وقت ریاست جمهوری، چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و زاکانی شهردار تهران و سایر مدیران شهرداری در منطقه ۲۱ برگزار شد، اشاره دارد. در این طرح بنا به گفته شهردار تهران ۲۶ شهرک الگو قرار است ساخته شود که ساخت ۶ شهرک به صورت همزمان در منطقه ۲۱ شروع به کار کرد. 

وی ادامه داد: متاسفانه امروز با گذشت بیش از ۳ ماه هنوز هیچ اقدامی در سطح شهر تهران نسبت به ساخت این شهرک‌ها دیده نمی‌شود و اصلا محلی که قرار است این شهرک‌ها ساخته شود مشخص نیست.

نجفی بیان کرد: لذا بنده برای شفاف سازی این مورد و موارد دیگر به عنوان عضو شورای اسلامی شهر تهران در راستای ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، سئوال خود را از شهردار تهران در خصوص ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در ۲۶ شهرک الگو به ریاست شورای شهر تهران تقدیم می‌کنم که بر اساس قانون حداکثر بعد از ۱۰ روز از ابلاغ این سئوال، شهردار موظف به حضور در جلسه شورا و پاسخ به سئوالات است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین