کد خبر: ۹۳۳۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳

رئیس قوه قضائیه: بیش از هر زمان دیگری نیاز به همبستگی داریم

رئیس دستگاه قضا گفت: اکنون بیش از هر زمانی به وحدت و همبستگی نیاز داریم، دست به دست هم دهیم و بار بر زمین مانده را بلند کنیم.
رئیس قوه قضائیه: بیش از هر زمان دیگری نیاز به همبستگی داریم
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر امروز در کنگره یکصد و نهمین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری اظهار داشت: این کنگره از این جهت مقدس است تا فراموش نکنیم خونی‌هایی ریخته شده تا این عزت و افتخار و سربلندی شامل حال همه ملت غیور ایران شود و یادمان نرود که چه کسانی شهید شدند و فداکاری کردند.

وی افزود: فکر نکنیم کسانی که در راه خدا شهید شدند مثل کسانی هستند که از دنیا رفتند، فرق است بین چگونه مردن، شهدا کسانی هستند که نزد خدا روزی می‌خورند و برای حیات امروز ما موثر هستند.

محسنی اژه‌ای بابیان اینکه دشمنان بسیج شدند تا اربعین را محو کنند، اما نتوانسته‌اند، گفت: امروز اربعین در حال تکثیر کردن فرهنگ آزادی بخشی است و بعد از آن همه قرن، اربعین موجب انسجام، وحدت، هوشیاری و دشمن شناسی شده است.

وی با بیان اینکه خداوند به ما عقل داده تا مسیر خود را به درستی انتخاب کنیم، گفت: پیامبران و قوه عقلانیت به ما کمک می‌کنند تا راه درست را انتخاب کنیم، امروز حضرت بقیه الله اعظم شاهد و ناظر اعمال ما است و در شب قدر همه مقدرات ما از طریق حضرت بقیه الله اعظم مشخص می‌شود.

محسنی اژه‌ای گفت: امروز وظیفه داریم چشم و گوش خود را باز کنیم، شهیدانی که رفتند علاوه بر شجاعت، بصیرت و صداقت نیز داشتند، با مردم بودند که این ویژگی‌ها، عواملی هستند که امروز به آن‌ها احتیاج داریم. اگر امروز رئیسعلی دلواری بود چگونه با اجانب برخورد می‌کرد؟ امروز دشمن در زمینه مسائل فرهنگی هجوم آورده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز باید نقشه دشمن را متوجه شویم، گفت: لازم است برخی از مسائل را تبیین کنیم. شهید قاسم سلیمانی فقط در جبهه نمی‌جنگید، او یک فرد سیاسی و دیپلمات هم بود و مسائل را به خوبی تبیین می‌کرد و در برابر ظلم می‌ایستاد.

وی افزود: امروز لازم است دشمن و نحوه توطئه‌ها و نحوه مقابله را بشناسیم و با اتحاد بتوانیم در برابر دشمن پیروز شویم. اکنون بیش از هر زمانی به وحدت و همبستگی نیاز داریم، دست به دست هم دهیم و بار بر زمین مانده را بلند کنیم.

رئیس قوه عدلیه بیان داشت: باید بیش از پیش به مشکلات مردم توجه کرد و فرصت خدمت را نباید از دست داد.

محسنی اژه‌ای گفت: حدود ۷۰ نفر از زندانیان با کمک مردم، امروز آزاد می‌شوند و نیز تعداد ۳۰۰ نفر در لیست عفو هستند، این لیست مطالعه خواهد شد و احتمال افزایش آمار وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین