کد خبر: ۹۳۳۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲

خسارت هشت میلیارد دلاری قطع برق به صنعت کشور

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطعی برق باعث خسارت حداقل هشت میلیارد دلاری به صنعت کشور می‌شود، گفت: پنج میلیارد دلار برای توسعه ۱۱ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر باید هزینه کنیم، در حالی که قطع همین میزان برق صنعت و کشاورزی باعث بروز خسارت بزرگ حداقل هشت میلیارد دلاری می‌شود.
خسارت هشت میلیارد دلاری قطع برق به صنعت کشور
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا عباسی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه تکلیف قانونی افزایش تولید ۲۵ هزار مگاوات برق را داشتیم. اما این کار یا اولویت دولت وقت (دولت یازدهم و دوازدهم) نبود و یا اراده‌ای برای انجام آن وجود نداشت، برای همین امروز با چنین مشکلات و ناترازی‌هایی مواجه هستیم.

وی افزود: اگر اراده بود و این کار انجام می‌شد، امروز چنین مشکلاتی نداشتیم. در برنامه هفتم پیشرفت، در مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای آینده‌نگری در خصوص تولید برق به کار گرفتیم. همچنین در بودجه‌های مصوب پرداختی به دولت نیز این موضوع را درنظر خواهیم گرفت.

عباسی تأکید کرد: امروزه یکی از موضوعات مطرح کشور توسعه صنعت است که نیاز به انرژی دارد، علاوه بر این مردم هم برای رفاه به انرژی نیاز دارند، مسلماً قطعی چند ساعته برق با رفاه مردم و توسعه صنعت در تضاد است.

عضو مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر به دنبال رفاه مردم یا رونق صنعت هستیم باید تولید برق را توسعه دهیم، عنوان کرد: تغییر اقلیم نیز در تمام دنیا یکی از موضوعات مطرح و جدی است. با هر یک درجه افزایش دما میزان زیادی به انرژی مورد نیاز کشور افزوده شده و از طرف دیگر استهلاک زیر ساخت‌ها هم اتفاق می‌افتد؛ بنابراین اگر اقدامات لازم را برای توسعه تولید برق انجام ندهیم، همانطور که ما گذشتگان را بازخواست می‌کنیم، خودمان نیز مورد بازخواست آیندگان قرار می‌گیریم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به طرح سوال از وزیر نیرو در سال ۹۹ برای دریافت عملکرد وی پس از گذشت چند سال از برنامه ششم توسعه بیان کرد: امیدوارم در برنامه هفتم این موضوع مورد توجه و در اولویت‌بندی قرار بگیرد تا بتوانیم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و مزارع انرژی خورشیدی را هم داشته باشیم. باید برای حل مشکل ناترازی، ترکیبی از این موضوعات را در نظر بگیریم تا پیشرفت کشور محقق شود.

عباسی افزود: پنج میلیارد دلار برای توسعه ۱۱ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر باید هزینه کنیم، در حالی که قطع برق ناشی از ناترازی باعث بروز خسارت بزرگ حداقل هشت میلیارد دلاری به صنعت و کشاورزی می‌شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس یازدهم قانون جهش تولید دانش‌بنیان را مصوب کردیم که ظرفیت بسیار خوبی در آن نهفته شده است، با این مصوبه مسیر‌های قانونی و راه‌های بکارگیری ظرفیت‌های مردمی را پیش‌بینی کردیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به نامگذاری شعار سال تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری گفت: باید موانع را برای تحقق این شعار از سر راه مردم برداریم. آن‌ها دانش و تمام توان خود را پای کار آورده‌اند، باید زمینه را برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم تا بتوانیم با رفع موانع و تسهیل‌گری‌ها سر خود را در پایان برنامه هفتم بالا بگیریم. همچنین با تلاش فراوان همگانی درصد بالایی از شاخص‌های مصوب در قسمت‌های مختلف این برنامه را محقق کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین