کد خبر: ۹۳۳۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵

مخالفت نتانیاهو با تخلیه نیرو‌ها از محور صلاح الدین در غزه

رسانه‌های صهیونیستی یکشنبه شب به نقل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گزارش داد: لغو تصمیم نشست کابینه امنیتی درخصوص استقرار نیروهای اسرائیلی در محور فیلادلفیا (صلاح الدین) در مرز با مصر جایزه به تروریسم است.
مخالفت نتانیاهو با تخلیه نیرو‌ها از محور صلاح الدین در غزه
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه ۱۳ اسرائیل اعلام کرد: نتانیاهو با حمله به یوآو گالانت وزیر دفاع در نشست کابینه امنیتی (کابینت) گفته که نسبت به آزادی اسرای اسرائیلی از او تمایل بیشتری ندارد.

نتانیاهو اعلام کرد که وی گفته که نرمش درخصوص تبادل اسرا با حماس مطرح است، اما این نرمش درباره محور فیلادلفیا (صلاح الدین) مطرح نیست که مانند لوله اکسیژن برای حماس به شمار می‌رود.

شبکه ۱۳ اسرائیل نیز به نقل از گالانت گزارش داد که وی گفته که وقت زیادی برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی که هنوز زنده هستند، وجود ندارد.

این درخواست وزیر جنگ رژیم اشغالگر باعث خشم اعضای افراطی کابینه این رژیم شد و شماری از آن‌ها از جمله «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه صهیونیستی، خواستار برکناری گالانت شدند.

رسانه‌های عبری در این باره گزارش دادند: اسموتریچ در نشست کابینه گفته است که اگر مطابق آنچه وزیر جنگ می‌گوید، اسرائیل به خواسته‌های حماس تن بدهد، تل‌آویو در جنگ شکست خواهد خورد.

تشدید تنش بین مقامات صهیونیست در حالی است که فراخوان‌های گسترده‌ای برای اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی منتشر شده است که هدف از آن‌ها تحت فشار قرار دادن کابینه نتانیاهو برای تبادل اسرا با مقاومت فلسطین است.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اشغالگر در واکنش به این فراخوان‌ها اعلام کرده است: هر کس در اعتصاب فردا شرکت کند حقوق نمی‌گیرد.

این دستور وزیر افراطی رژیم صهیونیستی پس از آن صادر می‌شود که اتحادیه کارگران رژیم صهیونیستی (هستدروت) با انتشار فراخوان‌هایی اعلام کرد: فردا کارکنان بخش‌های کارگری و اقتصادی اسرائیل، اعتصاب خواهند کرد.

در این فراخوان تاکید شده است: اعتصاب، شامل وزارتخانه‌های دفاع، امور داخلی، دارایی، اقتصاد، بهداشت و آموزش خواهد بود.

«بار داوید» رئیس هستدروت در این باره گفت: از فردا، اقتصاد اسرائیل متوقف خواهد شد.

داوید با اشاره به پیدا شدن جسدهای۶ اسیر صهیونیست در ساعات اولیه امروز در غزه گفت: ما به جای دستیابی به توافق برای بازگرداندن اسرایمان، پیکر‌های آن‌ها را دریافت می‌کنیم. به همین دلیل، باید حاکمیت را پس بگیریم.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آن‌ها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است.

در حالی که آن‌ها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند و چند دوره مذاکره در قطر و مصر را به شکست کشانده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین