کد خبر: ۹۳۳۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸

۱۲ گلزن ایران به قرقیزستان؛ اینجا سردار به دنبال طارمی است!

در چهار تقابل قبلی، تیم ملی فوتبال ایران جمعاً ۲۱ گل وارد دروازه قرقیزستان کرد.
۱۲ گلزن ایران به قرقیزستان؛ اینجا سردار به دنبال طارمی است!
آفتاب‌‌نیوز :

ایران در نخستین قدم خود در مسیر نهایی رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶ در اصفهان پذیرای قرقیزستان است. در طول تاریخ دو کشور ۴ بار با یکدیگر روبرو شده‌اند که هر چهار بار پیروزی از آن ما بوده و البته انتظاری جز این هم نیست که این رکورد به عدد ۵ افزایش یابد.

در چهار تقابل قبلی تیم کشورمان جمعاً ۲۱ گل وارد دروازه قرقیزستان کرد. این گل‌ها توسط ۱۲ بازیکن به ثبت رسیدند؛ به ترتیب زمانی کریم باقری (۲) علی دایی، فرهاد مجیدی (۲)، مهرداد میناوند، علی موسوی، (بازی اول) علیرضا منصوریان، کریم باقری و خداداد عزیزی (بازی دوم) مسعود شجاعی، مهدی طارمی، مهدی ترابی، کریم انصاری فرد (۲) و سردار آزمون (بازی سوم) مهدی طارمی (۳) و سردار آزمون (۲) در بازی آخر تا امروز...

و در جمع این عده رکورددار گلزنی به قرقیزستان «مهدی طارمی» است که در ۲ بازی ۴ بار دروازه این حریف را باز کرد. سردار آزمون و کریم باقری هر کدام ۳ گل به قرقیزستان زده اند. اما در جمع بازیکنان فعلی تیم ملی و علاوه بر سردار و طارمی، مهدی ترابی هم سابقه گلزنی به قرقیزستان را دارد، ولی همانطور که قابل پیش بینی است، رقابت اصلی بین دو گل سرسبد و دو مهاجم سرشناس و تاریخ ساز فوتبال ما یعنی مهدی طارمی و سردار آزمون است.

طارمی قبلاً مقابل این حریف هتریک کرده و سردار هم در همان مسابقه دبل و البته که آن‌ها مثل همیشه در همه جا با یکدیگر رقابت دارند! سردار و طارمی ضمن اینکه برای زدن گل در این مسابقه و پیروزی ایران و کسب سه امتیاز تلاش می‌کنند، در پس پرده برای افزایش رکورد گل زنی خود به قرقیزستان و البته در جدول نهایی گلزنان تاریخ تیم ملی نیز رقابت دارند.

در حال حاضر و پس از علی دایی با ۱۰۹ گل ملی، سردار آزمون با ۵۳ گل در رتبه دوم تاریخ است و کریم باقری با ۵۱ گل در رتبه سوم، مهدی طارمی با ۵۰ گل فعلا چهارم است و نفر پنجم یعنی جواد نکونام سرمربی فعلی استقلال با ۴۲ گل، شانسی برای بهبود رکورد ندارد؛ و چه حریفی بهتر از قرقیزستان که مهدی طارمی و سردار آزمون به رکورد‌های گل ملی خود اضافه و فاصله خود را با یکدیگر کم و با دیگران زیاد کنند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین