کد خبر: ۹۳۳۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳

تلاش جمهوری‌خواهان برای عدم موفقیت هریس در جذب آرای جامعه عرب میشیگان

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد: یک گروه مرتبط با جمهوری خواهان تبلیغات دیجیتالی را خریداری کرده است که در آن به رای دهندگان جامعه عرب آمریکایی میشیگان در مورد روابط کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا با اسرائیل توضیح می دهد.
تلاش جمهوری‌خواهان برای عدم موفقیت هریس در جذب آرای جامعه عرب میشیگان
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری سی ان ان روز سه شنبه به وقت محلی با اعلام این مطلب افزود، این درحالی است که هریس به دنبال متعادل کردن موضع گیری‌های خود در مورد این موضوع و حفظ ارتباط با جامعه آمریکایی عرب در این ایالت مهم است.

میشیگان دارای جمعیت عرب آمریکایی قابل توجهی است. حدود ۱۳ درصد از رای دهندگان اولیه دموکرات در این ایالت یا بیش از ۱۰۰ هزار نفر، ترجیح دادند به جای رای دادن به جو بایدن "موضع عدم تعهد" داشته باشند و پیامی به دولت آمریکا در مخالفت با موضع بایدن در مورد جنگ در غزه ارسال کنند.

راوی گروه وابسته به جمهوریخواهان در تبلیغات هریس می‌گوید: «هریس حزب راست را انتخاب کرده است. هریس موضع خودش را روشن کرده است. او در کنار اسرائیل و قوم یهود ایستاده است. او پیوند ناگسستنی بین آمریکا و اسرائیل را درک می‌کند.»

او ادامه می‌دهد که چگونه هریس هنگام حضور بنیامین نتانیاهو در واشنگتن، «میزبان» نخست وزیر اسرائیل بود و «پاسخ معترضین را داد.»

در ادامه این تبلیغات آمده است: و حامیان فلسطین آزاد؟ از هریس متنفرند. چون کامالا هریس موضوع را می‌داند. ما می‌توانیم اعتماد کنیم که او همیشه از اسرائیل حمایت خواهد کرد.

طبق داده‌های متا، نسخه‌های این ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ای در فیس‌بوک و اینستاگرام در میشیگان پخش شده اند. محتوای مشابه نیز در تبلیغات اسنپ چت به اشتراک گذاشته شده است.

اما ائتلاف آینده موسوم به پک، تبلیغات را در تمام سیستم‌ها خریداری کرده است. طبق اسناد بدست آمده، کمیته اقدام سیاسی که اخیرا تشکیل شده است، ری زبورنی، یک استراتژیست جمهوری خواه را به عنوان مسوول مالی خود معرفی می‌کند.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا ۴ مرداد ماه پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل که به واشنگتن دی سی سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران گفت: «من نگرانی جدی خود را در مورد وضعیت وخیم انسانی در آنجا به صراحت اعلام کردم. من ساکت نخواهم بود.»

اظهارات هریس که لحن تند و جدی داشت، منعکس کننده تغییر احتمالی رفتار آمریکا با نتانیاهو پس از ریاست جمهوری جو بایدن است.

بر اساس گزارش ها، معاون رئیس جمهور آمریکا در این دیدار و در گفتگو‌های «صریح» خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، درباره شرایط انسانی کنونی در نوار غزه بر او به شدت فشار آورده است.

هریس در جمع خبرنگاران در عین حال گفت: «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند و نحوه انجام آن مهم است.» او گفت که به نتانیاهو این اطمینان را داده است که از اسرائیل حمایت خواهد کرد و خواستار پایان این جنگ شده است.

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین جنبش مقاومت حماس را «سازمان تروریستی بی‌رحم» خواند و گفت که حماس آغازگر جنگ در روز ۷ اکتبر بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین