کد خبر: ۹۳۳۵۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۷

حکم اعدام برای پنج مسلمان دیگر در چین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در دادگاه شهر ارومچی مرکز منطقه سین کیانگ، 22 نفر محاکمه شدند که برای پنج نفر مجازات مرگ و 5 نفر دیگر مجازات مرگ با دو سال تعلیقی در نظر گرفته شده است.

رسانه‏های گروهی هنگ کنگ و تایوان از صدور حکم اعدام برای 5 اویغور مسلمان در چین خبر دادند.

این افراد به دلیل مشارکت در ناآرامی‌های ماه جولای (تیرماه 88) در ایالت «سین‏کیانگ» چین که با مداخله پلیس 200 کشته و بیش از یک هزار و 700 زخمی برجای گذاشت، مجرم شناخته شده‌اند. با این حساب آمار کسانی که تاکنون به همین دلیل اعدام شده و یا در انتظار اجرای حکم اعدام هستند به 22 نفر می‌رسد.

دو روز پیش در دادگاه شهر ارومچی مرکز این منطقه، 22 نفر محاکمه شدند که برای پنج نفر مجازات مرگ و 5 نفر دیگر مجازات مرگ با دو سال تعلیقی در نظر گرفته شده است. حبس‌های تعلیقی در صورتی که زندانی رفتار خوبی داشته باشد به حبس ابد تغییر می‌کند.

همچنین هشت نفر دیگر از این افراد به حبس ابد و چهار نفر به 10 سال زندان محکوم شده‌اند. «ما شینچون» سخنگوی دولت محلی ارومچی چین، ضمن تایید خبر محاکمه این افراد حاضر به ارائه جزییات بیشتر و افشای نام و قومیت متهمان نشد.

نا آرامی‌های ماه جولای در «سین کیانگ» منطقه خودمختار مسلمان‏نشین در شمال غرب چین بازتاب گسترده‏ای در محافل سیاسی و خبری جهان داشت. مسلمانان چین، دولت را به تبعیض بین قوم "اویغور" و "قوم هان" متهم می‏کنند و دولتمردان چین نیز سران ناآرامی را به مزدور غرب بودن متهم می‏نماید. «ربیعه قدیر» رهبر اویغورها در واشنگتن به سر می‏برد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۷
0
0
آقایانی که سنگ مسلمانان را به سینه میزنید پس چرا هیچ عکس العملی نشان نمیدهید ؟ مگر مسلمان با مسلمان چه فرقی دارد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
مرگ بر هو جين تائو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۹
0
0
برادران مسلمان چین ناراحت نباشید.آسمان همه جا یک رنگه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین