کد خبر: ۹۳۳۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۲۲:۵۵

طرح 7 ماده‌ای مطهری برای برون‌رفت از بحران سیاسی فعلی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر علی مطهری در یادداشتی به واکاوی و علل بروز حوادث روز گذشته پرداخته و همچنین راه‌کارهایی را برای خروج از بحران سیاسی فعلی کشور، مطرح کرده است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در این یادداشت که در سایت تابناک منتشر شده، حادثه تلخ عاشورای تهران را معلول سه عامل عنوان کرده است.

در این یادداشت آمده است:
 
حادثه تلخ عاشورای تهران معلول سه عامل بود؛ عامل اول این است که رهبران جنبش سبز در طول ماه‌های گذشته راه خود را از راه غربزدگانِ فرصت طلبِ مخالف اسلام جدا نساختند و از شعارهای آنها تبری نجستند بلکه به نیروی آنها برای رسیدن به اهداف خود طمع کردند و در نتیجه این گروه احساس شخصیت کرد و هر روز جسورتر و جری‌تر شد تا آنجا که در روز عاشورا با بهره‌گیری از حضور مردم در هیئت‌های عزاداری، به قصد درگیری و گرفتن چند کشته و علم کردن آن، با برنامه‌ریزی قبلی وارد صحنه شد و کام همه ایرانیان را تلخ کرد. اگر رهبران جنبش سبز پیش از این، راه خود را جدا کرده بودند همان بخش معترض هوادار انقلاب این جنبش مانع حرکات این گروه می‌شد.

عامل دوم، شبکه‌های تصویری ماهواره‌ای است که از ضعف اطلاع رسانی صدا و سیمای ما و نیز تاثیر‌پذیری بخشی از مردم ما استفاده و به نوعی گروه مذکور را هدایت و رهبری می‌نماید.

عامل سوم، عبرت نگرفتن دو طرف فتنه اخیر از اشتباهات گذشته، بلکه پافشاری آنها بر راه خطای خویش است. از یک سو رهبران معترضان، بر وقوع تقلب در انتخابات پای می‌فشرند و حاضر به اعتراف به قانونی بودن رئیس جمهور و عذرخواهی از مردم نیستند و از سوی دیگر طرف مقابل حاضر به قبول اشتباهات خود در مناظره‌ها و برخورد خشونت آمیز با معترضان و بازداشت‌های گسترده و بی‌مبنا و توقیف روزنامه‌ها و سلب آزادی بیان پس از انتخابات و نیز حاضر به عذر خواهی از مردم نیست. 

وقتی به گروه معترض هوادار انقلاب هیچ فرصتی برای بیان نظراتش نمی‌دهیم این گروه نیز از هر روزنه‌ای برای رساندن پیامش استفاده می‌کند و آنگاه آن گروه فرصت طلب مخالف اسلام که هیچ یک از دو طرف ماجرا را قبول ندارد و به دنبال برقراری یک حکومت لائیک غربگراست کار خود را انجام می‌دهد.

گروه حامی دولت باید به آزادی بیان به عنوان یکی از اصول انقلاب اسلامی بنگرد و بی‌جهت مانع بیان افکار منتقدان و مخالفان نشود. چرا در 16 آذر به دانشجویان اجازه نمی‌دهیم که در داخل دانشگاه هر شعاری که دلشان می‌خواهد بدهند تا تخلیه روحی و روانی شوند، بلکه عده‌ای را با اتوبوس به آنجا می‌بریم تا مراسم آنها را به هم بزنند. چرا اجازه برگزاری مجالس ترحیم آیت‌الله منتظری را نمی‌دهیم .

حداکثر این است که در آن مجالس چند حرف مخالف نظر ما ابراز شود. مگر همه باید مطابق نظر ما سخن بگویند؟ چرا مراسم سخنرانی آقای خاتمی در حسینیه جماران در شب عاشورا را به هم می‌زنیم و افراد را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهیم به این بهانه که در شب عاشورا سوت و کف زده‌اند؟ فرضاً این اتفاق افتاده باشد آیا برای تشویق سخنران بوده یا برای بی‌حرمتی به عاشورا ؟ و فرضاً برای بی‌حرمتی به عاشورا بوده آیا تکلیف ما در اینجا کتک زدن آنها است؟ 

به علاوه چرا در موارد مشابه که شعائر اسلامی زیر پا گذاشته می‌شود مانند آنچه که در مسابقات کاراته بانوان در آلمان رخ داد که ورزشکاران زن کشورمان بدون پوشش اسلامی در مقابل چشم صدها مرد مسابقه دادند غیرتتان به جوش نمی‌آید؟ آیا جز این است که تعصب نسبت به دولت چشم بصیرت شما را کور کرده است‌؟

چرا حاضر نیستیم گروه مخالف حکومت را به رسمیت بشناسیم؟ مگر حکومت پیغمبر اسلام و حکومت علی علیه السلام مخالف نداشت؟ رفتار امیرالمومنین با مخالفان سرسختش یعنی خوارج باید الگویی برای ما باشد. گاهی برخی از افراد خارجی پای منبر امام علی علیه السلام نظر مخالف خود را ابراز می‌داشتند و گاه به او توهین می‌کردند بدون آنکه مورد تعرض قرار گیرند و اگر برخی هواداران امام قصد تعرض داشتند علی علیه السلام مانع می‌شد.

چرا ما از راه درست اسلامی این قدر فاصله گرفته‌ایم ؟! کسانی که به خیال خود به قصد خدمت به اسلام و ولایت مانع بیان نظرات منتقدان و مخالفان می‌شوند و مجالس سخنرانی آنها را به هم می‌زنند در واقع به اسلام خیانت می‌کنند و در جهت تضعیف ولایت فقیه گام بر می‌دارند.

شهید آیت‌الله مطهری چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سخنرانی «مفهوم آزادی عقیده» فرمودند: «من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار می‌دهم که یک وقت خیال نکنند که حفظ و نگهداری اسلام با سلب آزادی بیان محقق می‌شود. برخی جوانان خیال نکنند که راه حفظ معتقدات اسلامی و جهان‌بینی اسلامی این است که نگذاریم دیگران حرفهایشان را بزنند».

اما راه خروج از بحران سیاسی فعلی از نظر نگارنده به شرح ذیل است:

1) رهبران جنبش سبز به قانونی بودن رئیس جمهور اعتراف نموده دست از ادعای تقلب در انتخابات بردارند. همچنین به صراحت راه خود و اهداف و شعارهای خود را از گروه غرب‌گرای مخالف اسلام که در این جنبش نفوذ کرده و در صدد رهبری و هدایت آن است جدا سازند.

2) رئیس جمهور به اشتباه خود در مناظرات انتخاباتی که تحت تاثیر هیجان موجود در آن دوره انجام شد اعتراف نموده از طرف‌های مورد اتهام عذرخواهی نماید. البته این امر منافاتی با بررسی اتهامات وارده در یک دادگاه صالح ندارد.

3) فضای آزادی بیان در رسانه‌ها اعم از صدا و سیما و مطبوعات برقرار شود و مطبوعات توقیف شده رفع توقیف شوند.

4) فضای امنیتی در کشور از بین برود و مسئولان امنیتی و اطلاعاتی از ادعای واهی انقلاب مخملی و براندازی نرم و تدارک براندازی نظام از چند ماه قبل از انتخابات با همکاری خارجی‌ها دست بردارند و حوادث پس از انتخابات را ناشی از جاه طلبی‌ها و هواهای نفسانی و توهمها و بی‌انصافی‌های خودمان و نه دخالت خارجی، و ناشی از سوء مدیریت بحران بدانند و از خشونتی که بعد از انتخابات در حق مردم روا داشته شد عذر خواهی نمایند.

5) همه بازداشت شدگان که معمولاً با دلایل واهی بازداشت شده‌اند در اسرع وقت از زندان آزاد شوند مگر کسانی که به اموال عمومی آسیب رسانده و دست به تخریب اماکن عمومی زده‌اند، خصوصاً افرادی که در آشوب عاشورای تهران شرکت داشته‌اند.

6) مقصران حوادث کهریزک و کوی دانشگاه و مجتمع سبحان، اعم از مباشر ، سبب و فرد یا افرادی که بازداشت شدگان را به بازداشتگاه کهریزک ارسال نموده‌اند در اسرع وقت به اسم و رسم و عکس معرفی و مجازات آنها اعلام و ترتیبی اتخاذ گردد که مردم از مجازات شدن آنها مطمئن شوند.

7) مسئولان قضایی در مقابل اقدامات تفرقه افکنانه و تمام خواهانه حامیان متعصب دولت که خود را پشت لوای ولایت فقیه پنهان کرده‌اند و در صدد حذف همه شخصیتها و گروههای اصلاح طلب و اصول‌گرا جز خودشان هستند و دستور برهم زدن جلسات سخنرانی و غیره را صادر می‌کنند بی تفاوت نباشند و به وظیفه قانونی و الهی خود عمل نمایند.

امیدوارم این طرح آشتی مورد توجه دلسوزان انقلاب اسلامی واقع شود. اکنون دلسوزان انقلاب اسلامی حکم مادری را دارند که فرزندش در صحنه‌ای قرار گرفته که دو گروه نادان در آن صحنه در حال درگیری و زد و خورد هستند و هر آن ممکن است فرزند او آسیب ببیند یا تلف شود.

روشن است که مومنین هیچ‌گاه رجا و امید خود به رحمت الهی را از دست نمی‌دهند. 

                                                                                                              والسلام
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۷
0
0
پسر کو ندارد نشان از پدر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
اين بهتره بره به حساب بانكي هاش رسيدگي كنه تا نظر بده مردم خودش ميدونند چيكار كنند كي رو سر كار بيارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
آقای مطهری آقا کفتم به احترام شهید بزگوار استاد مطهری دست شما درد نکند خوب روی پدرت سفید کردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
ایشان هیچ اشارهای به شرکت خانم فائزه هاشمی در اغتشاشات فرار برادر ایشان بع لندن موضعگیریهای نخبگان و.... نفرمودند این اقا اگه منعش نکنی همه کاسه کوزه ها را سر رئیس جمهور عزیز میشکند خدایا عقده ام را از عقده ام مصون بدار امین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
پسرنوح بابدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
آقای مطهری شما می گوییدمقصران شورش راآزادکنیدولی مقصران طرف مقابل را دستگیرومحاکمه کنید.به این می گویند ریش سفیدی عادلانه.اگرمی خواهی مطرح شویددنبال کیس جدیدی بگردید که باافکار پدرتان همخوانی داشته باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
آقا مگر همین مطالب بلکه بهترش رو آقای هاشمی نگفت و گوش نکردن حالا میخوای از شما گوش بدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
خدا رحمت کند پدر بزرگوارش را و همچنین حافظ این خلف صالحش باشد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
بنده پیشنهاد می‌كنم که دولت وجیهه جمیمله شیکییه جمهوری اسلام عزیز بیاید یک از خودگذشتگی نابی بکند که هم از انزوا وتحریم در بیاید و هم یک آبرویی اين آخر عمری برای خودش دست و پا نماید. پیشنهاد اینجانب[...]
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
من با گفته های آقای مطهری موافقم ولی چند نکنه مانده:

چه کسی را تا بحال دیدید که به قصد کشته شدن خودش دست به تظاهرات بزند و اصولا چه دسته افرادی این چنین عمل می کنند طالبان،گروههای متعصب(از هر فرقه ای خوب و بد) یا مردم.... اصلا ما چه کار کرده ایم که به اینجا رسیده ایم... مطمئن باشید کسی به قصد درگیری و گرفتن چند کشته و علم کردن آن در تظاهرات شرکت نمی کند. کسی که برای ایمان و آزادی وطنش از جان خود گذشت میکند شهید است. چه کسی انسانی را می کشد؟ و چرا باید بکشد آن هم در تاسوعا و عاشورا که شاه هم نکرد؟
تاثیر پذیری تعدادی ار مردم ما از رسانه های محدود خارجی....پس تعدادی از مردم این سیستم خودکامه را قبول ندارند آیا راهکاری برای آن اندیشیده ایم؟ این همان مناقشه انتخابات است که مارا به اینجا کشانده....
در خصوص رئیس جمهور قانونی نیز به گزارش 370 صفحه ای تقلب در انتخابات مراجعه کنید....اگر جواب دادید شما درست می گویید
کسی که به راحتی آدم می کشد، تجاوز می کند،مجتمع مسکونی ویران می کند،عکس پاره می کند، شیشه ماشین و خانه می شکند، خرخره می جود،بی دلیل دستگیر می کند، اعتراف می گیرد،قانون شکنی میکند،دادگاه ساختگی تشکیل می دهد، انسان جایز الخطا را جانشین پیامیر یا امام یا خدا در روی زمین قرار می دهد همان هم به راحتی در انتخابات تقلب می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
از نظر حقیر سخنان جناب مطهری دارای درک و فهم وشعور سیاسی می باشد چرا که انسان عاقل می بایست تمام حقایق را ببیند و پس از آن اضهار نظر کند بله من موافقم که شخص رئیس جمهور بانی حتاکی هاست چراکه وقتی ایشان با تمام بی درکی سیاسی شروع به هر یاوه گویی در صدا وسیما می کند و فکر می کند که وحی منزل می گوید و هیچ کس حق ندارد به ساحت مقدس ایشان توهین کند آیا این رسم مملکت داری است مادر رئیس جمهور در تربیت فرزندش کوتاهی کرده که چنان پسر بی فهمی وارد جامعه و عرصه سیاست شده چرا که مادر به فرزندش می آموزد وقتی کار بدی کردی 1 دیگر تکرار نکن 2 معذرت خواهی کن ولی این فرزند سرکش و از خدا بی خبر یاد نداده اند
بله هیچ کس نمی گوید رفسنجانی ماه پاره ای از آسمان است او نیز خدمت ها وخیانت هایی در حق مردم و مملکت اسلامی کرده که هر کدام مورد ارزیابی است .
این که در مملکت ما آقا زاده ها به جای شاه زاده ها شکل گرفته ماجرای امروز نیست و ماجرا از زمان شروع انقلاب بذرش پاشیده شده و در آن روز سفیر انقلاب باید به عنوان پدر پیر راهگشا می بود که او نیز انسان وجایزالخطا است و امروز این راه مقابله نیست که در این جنجال سیا سی فقط خون پاک شهدا پایمال می شود
اگر بزرگان مملکت اللخصوص مقام معظم رهبری قصد خدمت به جامعه بی شیرازه ما را دارند می بایست در مسائل اقتصادی که 30 سال آینده پرده از حقایقش باز می کند مانند واگذاری شرکت ها و کارخانجات براساس اصل 144 قانون اساسی و.... نظارت دقت و... صورت گیرد تا بعد از گذشت چند دوره ریاست جمهوری وتعویض دولت ها گند دیگری در کارنامه جمهوری اسلامی ایران به ثبت نرسد
باشد که در تمام مراحل عمر پایبند اصل مردم داری و مردم سالاری دینی باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
شهید مطهری از داشتن چنین پسر بی بصیرتی قطعا پشیمان است.
اقای مطهری شما هم از اسم و رسم پدر به اینجا رسیدید وگرنه خودتان چندان لایق نیستید که نظر دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
خدا رحمت کند پدر بزرگوارش را و همچنین حافظ این خلف صالحش باشد.راهكاري قابل تعمل است به نظرميرسد مشكلات را ميتوان باان به حداقل رساند
ناشناس
|
Denmark
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
با سلام خدمت جناب مطهری . خواهشمند است دو نکته را مورد توجه قرار دهند:

1- جنبش سبز و بزرگان آن به طور قطع از جریانی که در بند نخست مورد تاکید قرار داده اید فاصله ی خود را پیش تر از این و بیش از انتظار شما حفظ کرده است. این فرصت طلبی جریان اقتدار طلب است که چون غریقی بر هر چه که می تواند از جمله این بهانه چنگ زده !

2 - برای رد ادعا ها و ثبوت حقانیت جنبش سبز مردم ایران خواهشمند است تمام توان خود و دوستانتان را به کار بگیرید تا برای اربعین حسینی راهپیمایی سراسری در اختیار جنبش سبز قرار گیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
آقاي مطهري
شما هم مثل بقيه عمق مسئله رو درك نكردي و تا زماني كه حدود مسئله رو درك نكني پيدا كردن درمان آن امكان ناپذير است. نسخه پيچيده شده شما سطحي است موجي كه براه افتاده حتي با اعدام مثلا سران فتنه هم تمام نمي شود موضوع عميق تر از اينست برادر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
سلام و درود بر فرزند بزرگ مرد انقلاب استاد مطهری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
اهانت به رهبری و امام
شعار علیه نظام و شخصیت ها
اهانت به رئیس جمهور قانونی کشور
زیر سوال بردن نظام
زیر سوال بردن انتخابات
و ....
به نظر شما اینها نمونه هایی از آزادی بیان نیست؟
اگر در کشور مثل آمریکا که فقط ادعای دموکراسی دارد خط قرمزها شکسته شود چه برخوردی می شود؟
به نظر شما اگر در حکومت امام علی، به پیامبر و قران اهانت می شد، حکومت سلامی زیر سوال برده می شد آیا امام علی سکوت می کرد؟
آیا مگر همین امام علی نبود که وقتی دید خوارج بر باطل خود پافشاری می کنند با آنها وارد جنگ شد؟
البته این اظهارنظرها از آقای مطهری بعید نیست!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۸
0
0
آقای مطهری عزیز
به نظر میرسد که تلاش کرده اید به مسایل جاری در میهنمان برخورد منصفانه ای داشته باشید.ولی از همان آغاز با مبنای غلطی که شما میگذارید از جاده انصاف خارج میشوید.
دوست عزیز اصطلاح من درآوردی"غربزدگان فرصت طلب مخالف اسلام" دیگر چه صیغه ایست؟
اگر بعد از سی سال شما ناتوان از ارایه یک چهره رحمانی از اسلام هستید چرا انتقاد بجای دیگر هموطنان را بحساب فرصت طلبی و غربزدگی آنها میگذارید؟
متاسفانه شما هنوز از گفتمان آغاز انقلاب که هر انتقاد دلسوزانه ای را باانگ غربزدگی میکوبیدید فاصله نگرفته اید.
به این هم بیندیشد ک بن بست کنونی شاید ناشی از غلبه همین نگاه و نظر در فضای گفتمانی جامعه ما بوده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۹
0
0
اقای مطهری
دین فروشی از شما بعید است ،این حرفهای شما از ساده لوحی شماست ، معلوم نیست کینه شما ازدولت ازکجا نشآت گرفته وچرا خودتان را عقل کل میدانید ، بهتر نیست سکوت کنید وتوجه به صحبتهای اخیر ولی امر مسلمین کنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۹
0
0
ساختار شکنی ها کار کیست؟
1- طرفداران میر حسین
2- نفوذی های خارجی
3- افراد لائیک درون نظام
4- گروه مقابل میر حسین تا آنرا به گردن سران فتنه! بیندازند
هر کدام از این چهار گزینه اگر قطعیت یافت ، آن وقت راه حل آشتی معلوم می شود
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۹
0
0
اقای مطهری مشکل مردم دیکتاتوری واستبداد [...] است!!!!سعی کنید از خواب بیدار شوید!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۱
0
0
من از آقای مطهری دعوت می کنم که حرف نزنند بهتر است تا حرف بزنند برای همین است که گفته اند که تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
ناشناس
|
Kuwait
|
۰۴:۴۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۲
0
0
گیریم پدر تو بود فاضل از فضل پرد بی بهره ماندی؟
فقظ 5 بند موسوی و تجدید انتخابات.
عاشورا را بهانه نکنید برای ابقای ظلم که گناه بدتر از فتنه است.
سر دهید به خواست مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۲
0
0
بنام خدا و با سلام به تمامي حق طلبان و علي‌الخصوص ولايت مداران. جناب آقاي مطهري، گرچه نيت شما خير است ولي همه مطالب شما درست نمي باشد. چرا كه بعنوان مثال، انقلاب مخملی و براندازی نرم و تدارک براندازی نظام از چند ماه قبل از انتخابات را ادعای واهی مي‌دانيد، در صورتي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران و ولي امر مسلمين در زمان حال بصراحت مسئله انقلاب مخملی و براندازی نرم را بارها گوشزد فرموده اند. در اين موضوع كه بهرحال انتقاداتي وجود دارد با شما هم عقيده هستم اما اگر به توصيه‌هاي مقم معظم ولي فقيه توجه مي‌شد بسياري از اين اغتشاشات، بحرانها و هتك حرمت ها ديگر صورت نمي گرفت. لذا ريشه جريانات را كه صورت مسئله هست فراموش نبايد كرد. در بستر فتنه و آشوب است كه حقايق موقتاٌ گم مي شوند و هر باطلي خود را حق جلوه مي دهد و بعكس. اگر دلتان به حال نظام مي سوزد با شجاعت همه حقايق را بيان كنيد. هيچ آدم حق طلب و هيچ مسلماني راضي به تضييع حق نيست. ابتدا آنهايي كه آب را گل آلود كردند به درگاه الهي توبه كرده و از مردم شريف ايران پوزش بطلبند (همه مقصرين) ، سپس از فتنه گران تبري جسته و آنها را از خود دور كنند، سپس همه باهم بسوي آباداني مادي و معنوي جمهوري اسلامي به پيش خواهيم رفت. مبنا و محور هم التزام عملي به قانون اساسي و بخصوص اصل ولايت فقيه است. والسلام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۲
0
0
به احترام شهيد مطهري اقاي مطهري در غير اين صورت علي مطهري- راه حل اولتان كه بايد مير حسين موسوي از مردم معذرت خواهي كند اين كه خواست مردم است و در اينده نزديك مجبور به اين امر خواهد شد در ضمن مجازات هم خواهد شد اما راه حلهاي بعدي شما همه نظام و دولت را محكوم كرده است چرا؟ شما اول خواسته ايد دوستان يك معذرت خواهي كند بعد تمام نظام و دولت معذرت خواهي كنند؟ شما با اين كارتان راه دوستانتان را تكميل مي كنيد و در اينده خدا ميداند چه برنامه اي داريد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۲
0
0
برادر عزیزی که می خواهی با نظراتی که گاه به نعل و گاه به میخ زده می شود خود را موجه نشان دهی. بدان . خدا پدر بزرگوارت را رحمت کند. و شما که اسمش را را یدک می کشی عقل سالم عطا فرماید.
عزیزم دایه مهربانتر از مادر. این چه طرح بچه گانه است. شما هر دو را فتنه جو می دانید. و همچون قاضی طرف هر دو را می گیرید. این نحو حکم کردن خیلی جالب نیست . گوگولی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۲
0
0
نظریات آقای مطهری خیلی متین وخوب است ومن خوشحالم که چنین شخص والا نظری در کشورمان داریم . ولی سئوالی که باقی می ماند اینست که عده ای از ملت که در سلامت انتخابات شک دارند وتا به حال کسی در اقناع آنها اقدامی نکرده چه کاری باید انجام دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۲
0
0
آقای مطهری سرتو از زیر برف در بیار
نوشتی : ادعای واهی کودتای مخملی
ای کاش از این خواب خرگوشی بیدار می شدی؟
ما مردم حامی احمدی نژادیم چون مردی کرده و جلوی مال مردم خور اواستاده تو تا حالا چیکار کردی؟
مهره های نفوذی مثل تو خطرشون از مهره های سوخته مثل موسوی بیشتره
اینو یادت نره که در بین مردم مذهبی هیچ جایگاهی نداری
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین