کد خبر: ۹۳۳۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

ساعت شروع کار کارکنان دولت به روال عادی برمی‌گردد

سازمان اداری و استخدامی از بازگشت ساعت شروع به کار کارکنان دولت به روال عادی از ۱۵ شهریور خبر داد.
ساعت شروع کار کارکنان دولت به روال عادی برمی‌گردد
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس حوزه ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور با اعلام این خبر اظهار داشت: ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی کشور در تمامی استان‌ها به استثنای واحد‌های عملیاتی خدمت‌رسان از ۱۵ شهریورماه به حالت قبل برمی‌گردد و بر اساس تصویب‌نامه هیئت‌وزیران در زمستان ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی افزود: به توجه به عبور از روز‌های گرم سال که منجر به ناترازی برق می‌شد، ساعت کار کارکنان مطابق روال گذشته است و بر اساس تبصره مندرج در تصویبنامه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ هیئت وزیران، در راستای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند و فرزند محصل در مقاطع پیش‌دبستان و دبستان دارند، دستگاه‌های اجرایی را در تعامل با یکدیگر مکلف کرده که با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافق کنند. کارکنان زن سرپرست خانوار که دارای این شرایط باشند هم مشمول همین حکم خواهند بود. 

وی در مورد ساعت کاری بانک‌ها در سراسر کشور گفت: ساعت آغاز به کار بانک‌ها ۷ و ۳۰ دقیقه صبح است و کارمندان بانک‌ها برای انجام مقدمات شروع به کار، نیم ساعت زودتر حاضر خواهند بود تا از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح خدمات بانکی به مردم ارائه شود. 

مشفق در پایان ساعت آغاز به کار دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و همچنین بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را ساعت ۸ صبح اعلام کرد و افزود: ساعت آغاز به کار واحد‌های نظامی، انتظامی و امنیتی نیز مطابق روال گذشته ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح است.

وی در پایان گفت: به موجب مصوبه هیات وزیران، استانداران این اختیار را دارند که متناسب با گرمی و سردی هوا و طول روز نسبت به جابجایی ساعات شروع کاری تا سقف یک ساعت در استان، تصمیمات مقتضی را اتخاذ و در استان اعمال کنند که البته اطلاع‌رسانی در مورد این تصمیم در استان هم بر عهده استانداران خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین