کد خبر: ۹۳۳۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
تبلیغات

معرفی دانشگاه‌های ماهشهر و شرایط آن‌ها

ماهشهر یکی از شهر‌های جنوبی و صنعتی استان خوزستان است که با داشتن پالایشگاه، پتروشیمی و شرکت نفت خود مشهور است. در این شهر بنا برای تامین نیروی انسانی این نیروگاه‌ها، دانشگاه‌های متنوعی با رشته‌های مهندسی، مدیریتی و همچنین حسابداری تاسیس شده‌اند.
معرفی دانشگاه‌های ماهشهر و شرایط آن‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

در سال‌های اخیر ورود به این دانشگاه‌ها در برخی مقاطع تحصیلی مانند کارشناسی، بدون نیاز به کنکور سراسری امکان‌پذیر شده است. با توجه به اینکه ماهشهر دارای خط ریلی و ایستگاه راه آهن است، با تهیه بلیط قطار ماهشهر می‌توان به هر یک از دانشگاه‌های مورد نظر در این شهر اعم از آزاد، پیام نور، دانشکده پلیمر و... دسترسی پیدا کرد.

معرفی دانشگاه‌های ماهشهر و لیست رشته‌های آن‌ها

دانشگاه‌های ماهشهر دارای رشته‌های بسیار متنوعی هستند که هر کدام گرایش‌های متفاوتی دارند. در این دانشگاه‌ها، دانشجو‌ها در تمامی مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند به تحصیل بپردازند.

دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر

دانشگاه آزاد ماهشهر در سال ۱۳۶۸ تاسیس شد و تنها با دارا بودن یک رشته مهندسی شیمی-صنایع پتروشیمی کار خود را آغاز نمود. این دانشگاه با معماری بسیار شیک خود دارای دانشکده‌های مختلفی اعم از دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و دانشکده مهندسی شیمی است که دارای رشته‌های صنعتی با گرایش‌های گوناگون هستند. این دانشگاه‌ها دارای فرصت تحصیلی در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است. برای ورود به دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر در مقاطع کاردانی و کارشناسی می‌توان تنها با در دست داشتن مدرک دیپلم از هر شاخه نظری، فنی یا کاردانش در رشته‌های مورد نظر ثبت نام کرد.

در مقاطع بالاتر این دانشگاه، ممکن است که برخی رشته‌ها دارای مراحلی مانند مصاحبه یا آزمون ورودی باشند که تحت نظر سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می‌شود. بسیاری از دانشجویان مقطع کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی از بلیط قطار برای تردد خود به دانشگاه آزاد آن استفاده می‌کنند. از جمله رشته‌های فعال در این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حسابداری
  • تربیت بدنی
  • جغرافیا
  • مهندسی برق
  • مهندسی کامپیوتر-نرم افزار
  • مهندسی مکانیک-مکانیک خودرو
  • مهندسی کامپیوتر-مدیریت فناوری اطلاعات و کسب و کار الکترونیک
  • مهندسی شیمی-عملیات پتروشیمی
  • مهندسی شیمی-پالایش
  • مهندسی معماری-علمی کاربردی معماری
  • گرافیک- علمی کاربردی گرافیک
  • طراحی دوخت و تکنولوژی لباس
  • مهندسی شیمی-صنایع و تولید دارویی
  • مهندسی شیمی- تجزیه
  • مهندسی شیمی-پلیمر
  • مهندسی شیمی-‌آلی

آدرس دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر: بلوار امام خمینی (ره)، خیابان دانشگاه

دانشگاه سما ماهشهر

دانشگاه سما ماهشهر یکی از زیرمجموعه‌های دانشگاه آزاد ماهشهر است که در سال ۱۳۸۷ بنا شده است. ساختمان این دانشگاه در خارج از محوطه دانشگاه آزاد و در کمربندی ماهشهر بوده و مجری برگزاری رشته‌های کامپیوتر، برق الکترونیک و معماری شیمیایی در مقطع کاردانی پیوسته محسوب می‌شود. برای ورود به دانشگاه سما ماهشهر نیازی به آزمون ورودی وجود ندارد و داشتن مدرک دیپلم کفایت می‌کند. این دانشگاه دارای ۳۰ کلاس درس و ۱۵ اتاق اداری، کارگاه‌های آموزشی و سالن آمفی تئاتر است و با رزرو بلیط قطار ماهشهر و سفر به آن، می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

آدرس دانشگاه سما: بلوار کمربندی ماهشهر، روبرو نمایندگی ایران خودرو

معرفی دانشگاه‌های ماهشهر و شرایط آن‌ها

دانشگاه پیام نور ماهشهر

دانشگاه پیام نور ماهشهر یک دانشگاه نیمه دولتی و زیرنظر وزارت علوم و تحقیقات است. پذیرش در این دانشگاه در همه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی براساس سوابق تحصیلی دوره دیپلم انجام می‌شود. دقت داشته باشید که برای ورود به رشته‌های دانشگاهی باید مدرک دوره دیپلم شما مرتبط باشد. از جمله رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور می‌توان به مهندسی کامپیوتر، شیمی کاربردی، اقتصاد، حسابداری، مدیریت صنعتی، گردشگری و... اشاره کرد. این دانشگاه تا ایستگاه راه آهن ماهشهر ۳.۵ کیلومتر فاصله دارد که با تهیه بلیط قطار ماهشهر می‌توان در مدت زمان کمی به آن دسترسی پیدا کرد. شما می‌توانید با رزرو آنلاین بلیط قطار از طریق سایت‌های معتبر به این دانشگاه برسید.

آدرس: بندر ماهشهر، خیابان بندر امام، خیابان توحید

مجتمع آموزش عالی سلامت ماهشهر

ساختمان این دانشگاه در سال ۱۴۰۳ به دانشکده پرستاری ارتقا یافته است. بنا بر قراردادهایی، مشخص شده که این مرکز می‌تواند با گسترش دانشکده‌ها، انواع رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، نقش مهمی در جذب دانشجو به ماهشهر داشته باشد. این دانشگاه تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فعالیت می‌کند. با توجه به اینکه بلیط قطار ماهشهر می‌تواند راه را برای دسترسی به این دانشگاه ساده کند، این مرکز آموزشی در آینده با جذب دانشجو‌های زیادی مواجه خواهد شد.

آدرس: بندر ماهشهر، امام خمینی، بلوار مطهری بین صابر ۵ و صابر ۴، بیمارستان حاجیه نرگس معرفی

دانشگاه صنعتی امیر کبیر ماهشهر

دانشگاه امیر کبیر تهران دارای یک پردیس دانشگاهی در شهرک صنعتی شهرستان ماهشهر است که بهترین امکانات آموزشی و پژوهشی را دارد. این امکانات شامل تجهیزات آزمایشگاهی برای رشته‌های شیمی و مهندسی پلیمر می‌شود. در این دانشگاه آموزش‌های مهارتی و کارآموزی‌های متعددی برگزار شده که قابلیت‌های دانشجویان را افزایش می‌دهند. لازم به ذکر است که پذیرش در این دانشگاه مشابه پذیرش دانشگاه امیرکبیر تهران بوده و تنها از راه کنکور سراسری و گزینش رتبه‌های برتر انجام می‌گیرد. با توجه به اینکه امکان خرید بلیط قطار ماهشهر برای افراد ساکن در اکثر نقاط ایران وجود دارد، راه‌یابی به این دانشگاه نیز برای این افراد به سهولت امکان‌پذیر است.

آدرس: ناحیه صنعتی- خیابان دانشگاه

شرایط ورود به دانشگاه‌های ماهشهر

در شهرستان ماهشهر ۳ دانشگاه برتر وجود که برای دسترسی راحت به آن‌ها می‌توان بلیط قطار ماهشهر را تهیه کرد. اکثر رشته‌های موجود در دانشگاه‌های ماهشهر برحسب نوع نیاز منطقه، صنعتی و مهندسی هستند و بازار کار مناسبی را برای فارغ‌التحصیلان فراهم می‌کنند. این دانشگاه‌ها شرایط ورودی متفاوتی دارند که در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاه

شرایط پذیرش

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر

بدون کنکور و با داشتن مدرک دیپلم

دانشگاه پیام نور ماهشهر

براساس سوابق تحصیلی و با داشتن مدرک دیپلم مرتبط

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه موردنیاز هر رشته

معرفی دانشگاه‌های ماهشهر و شرایط آن‌ها

نتیجه گیری

در بندر ماهشهر، علاوه بر رونق اقتصادی و عبور و مرور کشتی‌های ناوبری، دانشگاه‌های متعددی وجود دارد که دارای رشته‌های با بازار کار مناسب هستند. پذیرش در این رشته‌ها متناسب با اعتبار و رنکینگ دانشگاه انجام می‌شود. با توجه به اینکه امکان تهیه بلیط قطار ماهشهر برای همه افراد وجود دارد، افراد متقاضی از همه جای ایران می‌توانند برای تحصیل خود، دانشگاه‌های این شهر را انتخاب کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین