کد خبر: ۹۳۳۶۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶

رقابتی تنگاتنگ؛ نظر رای دهندگان آمریکایی در مورد سیاست‌های ترامپ و هریس چیست؟

نظرسنجی‌های جدید سی‌ان‌ان در شش ایالت مهم انتخاباتی چشم‌انداز متفاوتی را در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نشان می‌دهد و نظر رای‌دهندگان سیاست‌های هریس و بایدن را برجسته می‌کند.
رقابتی تنگاتنگ؛ نظر رای دهندگان آمریکایی در مورد سیاست‌های ترامپ و هریس چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه سی ان ان آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش داد، تقریباً در تمام این ایالت‌ها، رأی‌دهندگان احتمالی تمایل بیشتری به توصیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق تا کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور دارند و معتقدند ترامپ برنامه‌های سیاسی روشن برای حل مشکلات کشور دارد.

سی ان ان ادامه داد: اگرچه این نظریه در ایالت‌های ویسکانسین و میشیگان به طور مساوی بود، اما رای‌دهندگان در این ایالت‌های مهم تا حد زیادی دیدگاه‌ها و سیاست‌های هریس را جریان اصلی و ترامپ را بسیار افراطی توصیف می‌کنند.

حدود نیمی از هر ایالت (بین ۴۶ تا ۵۱ درصد) می‌گویند دیدگاه‌ها و سیاست‌های ترامپ به حدی افراطی است که تهدیدی برای کشور محسوب می‌شود، در حالی که حدود ۴ نفر از هر ۱۰ نفر (بین ۳۷ تا ۴۲ درصد) در مورد مواضع هریس چنین نظری دارند.

در بحث تمرکز بر اقتصاد و دموکراسی، به طور متوسط ۳۹ درصد از رای دهندگان احتمالی در سراسر ایالت‌ها اقتصاد را به عنوان موضوع اصلی خود انتخاب کردند و حمایت از دموکراسی با میانگین ۲۵ درصد در جایگاه بعدی است، اما هریس اکنون در زمینه اعتماد به مدیریت اقتصاد از ترامپ عقب است.

در نظرسنجی‌های فعلی، ترامپ به طور متوسط ۸ درصد بیشتر از هریس در اقتصاد بدست آورده است. در نظرسنجی‌های بهار امسال توسط نیویورک تایمز/ کالج سینا در شش ایالت مشابه، ترامپ یک برتری ۲۰ درصدی نسبت به بایدن داشت.

ترامپ به عنوان نامزد مورد اعتمادتر برای رسیدگی به امور مهاجرت، برتر است؛ در حالی که هریس برای رسیدگی به سقط جنین و حقوق باروری بیشتر از اعتبار بایدن استفاده می‌کند و به طور متوسط ۲۷ درصد زنان در این شش ایالت او را در این موضوع ترجیح می‌دهند.

با نزدیک‌تر شدن به روز برگزاری انتخابات آمریکا در پنجم نوامبر (۱۵ آبان)، روزانه نظرسنجی‌ها و مطالب بیشتری پیرامون رقابت‌های انتخاباتی «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور و نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا منتشر می‌شود. نشریه «هیل» نیز با استناد به دو نظرسنجی برگزار شده توسط خود و پایگاه افکارسنجی «دیسیژن دسک اچ کیو» و «سی‌ان‌ان»، از رقابت تنگاتنگ میان دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌های کلیدی، موسوم به ایالت‌های «میدان نبرد» خبر داد.

بر اساس این نظرسنجی ترامپ و هریس در ایالت‌های جورجیا، نوادا و پنسیلوانیا که همگی ایالت‌های کلیدی هستند، در شرایطی برابر قرار دارند. البته پیشتازی هریس در ایالت‌های جورجیا و نوادا اندک و در دامنه خطای نظرسنجی سی‌ان‌ان قرار دارد.

از طرفی، هریس با کسب ۵۰ درصد آرا و اختلافی ۶ درصدی در ویسکانسین و با کسب ۴۸ درصد آرا و اختلافی ۵ درصدی در ایالت میشیگان پیشتاز است. اما ترامپ نیز با اختلافی ۵ درصدی و کسب ۴۹ درصد آرا در آریزونا، رقیب دموکرات خود را شکست داده است.

جو بایدن رئیس جمهور کنونی دموکرات آمریکا در سال ۲۰۲۰ در ۶ ایالت یاد شده پیشتاز بود و این امر موجب پیروزی او بر ترامپ شد، اما بر اساس گزارش هیل، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، دو ایالت پنسیلوانیا و جورجیا برای هریک از نامزد‌ها حیاتی خواهند بود. در هر دو ایالت، نزدیک ۱۵ درصد رای دهندگان احتمالی به سی‌ان‌ان گفته‌اند که احتمالا نظر خود را تغییر دهند.

از طرفی، پس از کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری در ماه ژوئیه و حمایت از هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا از حمایت فزاینده‌ای برخودار شده است. به‌طوریکه، طبق نظرسنجی برگزار شده توسط «هیل» و پایگاه افکارسنجی «دیسیژن دسک اچ کیو»، او با اختلافی ۴ درصدی و کسب ۴۹.۴ درصد آرای کل، در سطح ملی پیشتاز است.

نظرسنجی برگزار شده توسط هیل و دیسیژن دسک اچ کیو، حاکی از نتایج مشابه به نظرسنجی سی ان ان در ایالت‌های جورجیا، نوادا و پنسیلوانیا است. با وجود پیشتازی هریس در هر سه ایالت کلیدی مذکور، اختلاف او در دامنه خطای نظرسنجی‌ها قرار گرفته است و نمی‌توان پیشتازی معاون رئیس جمهور را قاطعانه اعلام کرد.

 طبق نظرسنجی هیل و دیسیژن دسک اچ کیو، بزرگترین نقطه قوت هریس، در ایالت ویسکانسین است. او در این ایالت با اختلاف قطعی ۳.۴ درصدی پیشتاز است. در آریزونا هم، هر دو نامزد در سطح برابر قرار دارند و در میشیگان نیز، هریس با اختلافی ۱.۶ درصدی، پیشتاز است.

نظرسنجی سی ان ان، از تاریخ ۲۳ الی ۲۹ اوت (۲ الی ۸ شهریور) و با مشارکت ۶۸۲ رای دهنده در آریزونا، ۶۱۷ رای دهنده در جورجیا، ۷۰۸ رای دهنده در میشیگان، ۶۲۶ رای دهنده در نوادا، ۷۸۹ رای دهنده در پنسیلوانیا، ۹۷۶ رای دهنده در ویسکانسین برگزار شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین