کد خبر: ۹۳۳۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹

آمریکا: برای توقف دائمی جنگ غزه در تلاش هستیم

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: برای توقف دائمی جنگ در غزه در حال تلاش هستیم.
آمریکا: برای توقف دائمی جنگ غزه در تلاش هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

 جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت:برای توقف دائمی جنگ در نوار غزه تلاش می‌کنیم.

او تصریح کرد: طرح آتش‌بس غزه که خواهان اجرای آن هستیم در مرحله اول آن ۶ هفته طول خواهد کشید.

همزمان، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: آنچه از قطر از زمان آغاز جنگ دیده‌ایم، استفاده از روابطش با حماس برای دستیابی به توافق درباره غزه بوده است.

کربی روز سه شنبه به وقت محلی نیز به خبرنگاران درباره آتش‌بس احتمالی و توافق آزادی اسرا گفت: ما معتقدیم که می‌توانیم به این توافق برسیم. ما معتقدیم که می‌توانیم این کار را نهایی کنیم و باید آن را در اسرع وقت "به صورت بشردوستانه" انجام دهیم.

کربی در مورد جدول زمانی دقیقی صحبت نکرد، اما گفت که کشته شدن «شش گروگان اسرائیلی» فقط بر فوریت دستیابی به توافق می‌افزاید.

این سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: توافقی که ما در حال کار بر روی آن هستیم شامل وضعیت گذرگاه فیلادلفیا و خروج نیرو‌های اسرائیلی از مناطق پرجمعیت می‌شود. این پیشنهاد بر خروج نیرو‌های اسرائیلی از گذرگاه فیلادلفیا به سمت شرق تاکید دارد و این مولفه اساسی تغییر نکرده است.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین ادعا کرد که اسرائیل پذیرفته از کریدور فیلادلفیا و مناطق پر جمعیت اطراف آن برای تسهیل توافق آتش بس، عقب نشینی کند.

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز گذشته از تداوم حضور نیرو‌های نظامی اسرائیل در این کریدور خبر داده بود.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که از ابتدای جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۴۷۶ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۳ هزار و ۶۴۷ نفر رسیده است که ۳۳ درصد این شهدا را کودکان، ۸.۶ درصد را سالخوردگان و ۱۸.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین