کد خبر: ۹۳۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۴

وزارت ارشاد: روزنامه اعتماد تخلف کرده‌ است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که روزنامه اعتماد در شماره روز دوشنبه 7 دیماه خود مرتکب تخلف شده است.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

روزنامه اعتماد شماره 2136، روز دوشنبه 7 دیماه 1388 در صفحات اول و دوم خود طی درج گزارشی با عنوان «خبرهای رسمی درباره درگیری‏های روز عاشورا در تهران - سخنان فرماندهان نیروی انتظامی درباره حوادث تاسوعا و عاشورا»، مرتکب تخلفات ذیل شده است:

1 - تقطیع سخنان فرماندهان مختلف نیروی انتظامی و گزینش و چینش مطالبی که اولاً در ساعات مختلف و ثانیاً در موارد مختلف اظهار شده بود، به‌منظور القاء «تناقض» در مواضع و اظهارات رسمی فرماندهان نیروی انتظامی، اقدامی غیراخلاقی، مغرضانه و خلاف رسالت مطبوعاتی به شمار می‏رود.

2 - استفاده از تعابیری مانند «لباس شخصی‏ها» برای عزاداران عاشورا و مردمی که پاسدار حریم حرمت مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‏السلام بوده و مانع سوءاستفاده فرصت‌طلبان شده‏اند، شگردی زشت، تقلیدی و مشابه شگردهای رسانه‏های معاند به نظر می‏رسد.

3 - انتشار شایعات مبنی بر درگیری در شهرهای نجف‏آباد، اصفهان، قم ، شیراز و تبریز علاوه بر تهران، حاکی از نقض آشکار مفاد ماده 6 قانون مطبوعات است.

4 - حمایت ضمنی از آشوبگران و سران فتنه که امنیت، حیثیت و منافع کشور را هدف قرار داده‏اند، از مواردی است که روزنامه اعتماد بر ارتکاب آن اصرار می‏ورزد.

این اطلاعیه می‌افزاید: «بالاخره معلوم نیست که عدم پوشش خبری مراسم‏هایی که ده‌ها میلیون ایرانی در آن حضوری حماسی داشته‏اند مانند: مراسم تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور و تحت الشعاع قرار دادن چنین حرکت عظیم ملی به بهانه بر هم خوردن یک سخنرانی تشنج‏آفرین، بر اساس کدام رسالت مطبوعاتی پیگیری می‏شود؟ آنچه موجب نگرانی است، آلوده‏سازی و تخریب فضای امن و آزاد مطبوعاتی است که در شرایط جنگ تمام عیار رسانه‏های بیگانه و هجوم تبلیغاتی مثلث شیطانی آمریکا - اسرائیل - انگلیس علیه امنیت ملی کشورمان، التهاب کاذب را فراهم و زمینه انسجام فکری جامعه را با آسیب مواجه می‏سازد».

در ادامه اطلاعیه آمده است: «انتظار طبیعی ملت بزرگوار و هوشیار ایران اسلامی از رسانه‏های خودی این است که در برابر تهاجم نرم رسانه‏های بیگانه مقاومت کنند و پایداری خود در برابر توطئه‏ها و ترفندهای دشمنان ملت ایران را رمز ماندگاری خویش در آینده بشمار آورند».

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: «ایرانیان موحد که وارث فرهنگ اصیل و نجیب الهی - انسانی در طول تاریخ بشر هستند و در 1400 سال گذشته پرچمدار حمایت و تبعیت از اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و در روزگار کنونی به نام خدا و برای تحقق عدالت جهانی و نجات بشریت از چنگال اختاپوس استکبار و صهیونیسم قیام کرده‏اند، حقیقتاً شایسته رسانه‏هایی حقیقت‏گو، آرمان‏گرا و عدالتخواه با نگاهی جهانشمول هستند. شکوفایی و پویایی رسانه‏های آزاد و مستقل از بیگانگان حق مسلم ملت ایران است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۹
0
0
خداحافظ اعنماد!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین