کد خبر: ۹۳۳۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰

میشل بارنیه نخست‌وزیر فرانسه شد

رئیس‌جمهور فرانسه، میشل بارنیه را مامور تشکیل دولت کرد.
میشل بارنیه نخست‌وزیر فرانسه شد
آفتاب‌‌نیوز :

بانیه ۷۳ ساله، مذاکرات اتحادیه اروپا با بریتانیا بر سر خروج این کشور از این اتحادیه را از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ رهبری کرد. پیش از آن، این سیاستمدار محافظه کار در دولت‌های مختلف فرانسه نقش داشت و همچنین کمیسر اتحادیه اروپا بود.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر مجموعه‌ای از نخست وزیران بالقوه را در نظر گرفته بود که هیچ یک از آن‌ها حمایت کافی برای تضمین یک دولت باثبات را به دست نیاوردند و هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت بارنیه بتواند اصلاحات را توسط پارلمان تصویب کند. اما حداقل حزب راست افراطی اجتماع ملی (RN) که یکی از بزرگ‌ترین حزب‌های پارلمان پس از انتخابات اولیه ژوئیه است، اوایل روز پنجشنبه اعلام کرد که اگر بارنیه شرایط خاصی را داشته باشد، فوراً رد نخواهد کرد.

بارنیه یک سیاستمدار حرفه‌ای سرسخت طرفدار اروپا و میانه‌رو است، اما او گفتمان خود را در طول تلاش ناموفق خود در سال ۲۰۲۱ برای به دست آوردن بلیت حزب محافظه‌کارش برای انتخابات ریاست‌جمهوری با اعلام اینکه مهاجرت خارج از کنترل است - سخت‌تر کرد، دیدگاهی که اجتماع ملی هم دارد.

قمار ماکرون برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ژوئن نتیجه معکوس داشت، زیرا ائتلاف میانه رو او ده‌ها کرسی را از دست داد و هیچ حزبی اکثریت مطلق را به دست نیاورد. ائتلاف جبهه مردمی جدید چپ اول شد، اما ماکرون درخواست آن‌ها برای تشکیل دولت را رد کرد، زیرا احزاب دیگر گفتند بلافاصله به آن رای منفی می‌دهند. در عوض، او هفته‌ها برای اعلام انتخاب خود صبر کرد.

حتی اگر با وجود انتصاب دولت جدید، فلج سیاسی ادامه یابد، ماکرون نمی‌تواند تا ژوئیه سال آینده یک انتخابات زودهنگام جدید برگزار کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین