کد خبر: ۹۳۳۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵

اوپک پلاس افزایش تولید نفت را ۲ ماه به تاخیر انداخت

کاهش قیمت نفت سبب شد تا اوپک پلاسی‌ها تصمیم بگیرند از ماه اکتبر افزایش تدریجی تولید را آغاز نکنند.
اوپک پلاس افزایش تولید نفت را ۲ ماه به تاخیر انداخت
آفتاب‌‌نیوز :

اعضای اوپک پلاس توافق کردند که افزایش تولید ماه اکتبر را ۲ ماه به تاخیر بیندازند.

به دنبال کاهش قیمت نفت به کمترین رقم ۹ ماه گذشته، منابع آگاه خبر دادند که این گروه در ماه‌های اکتبر و نوامبر افزایش تولید نخواهند داشت.

این منابع قبلا گفته بودند که احساسات شکننده بازار نفت در مورد چشم‌انداز عرضه بیشتر از سوی اوپک پلاس و پایان دادن به مناقشه برای توقف صادرات لیبی، همراه با تضعیف چشم‌انداز تقاضا، نگرانی در این گروه را برانگیخته است.

قیمت نفت در روز سه‌شنبه به دنبال احتمال توافق گروه‌های درگیر در لیبی حدود ۵ درصد کاهش یافت. تقاضای ضعیف در چین و کاهش حاشیه سود پالایشگاهی در جهان نیز بر بازار نفت تاثیر کاهشی گذاشت و قیمت تا ۷۲ دلار هم افت کرد، اما امروز با انتشار خبر احتمال به تعویق افتادن افزایش تولید اوپک قیمت‌ها اندکی افزایش یافت.

اوپک پلاس به منظور تقویت بازار از اواخر سال ۲۰۲۲ با یک سری کاهش تولید، ۵.۸۶ میلیون بشکه در روز یا ۵.۷ درصد تقاضا در جهان از میزان تولید خود کم کردند.

آن‌ها در ماه ژوئن توافق کردند که تا پایان سال ۲۰۲۵ کاهش تولید ۳.۶۶ میلیون بشکه‌ای در روز خود را ادامه دهند و ۲.۲ میلیون بشکه در روز کاهشی را که ۸ عضو اجرا می‌کنند، ۳ ماه تا پایان سپتامبر ۲۰۲۴ ادامه دهند و این رقم را از ماه اکتبر تا سپتامبر ۲۰۲۵ به تدریج حذف کنند.

قرار بود اوپک پلاس از ماه اکتبر ۱۸۰ هزار بشکه در روز افزایش تولید داشته باشند که احتمال دارد با تاخیر اجرا شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین