کد خبر: ۹۳۳۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۲

یونیسف: بیش از ۵۰ هزار کودک در غزه از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند

یک مقام صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) گفت که بیش از ۵۰ هزار کودک در غزه به دلیل سوءتغذیه نیاز به درمان فوری دارند.
یونیسف: بیش از ۵۰ هزار کودک در غزه از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند
آفتاب‌‌نیوز :

«آنتونی لیک» مدیر بخش تغذیه صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) امروز در یک نشست خبری، گفت که جنگ غزه و محدود کردن کمک‌های بشردوستانه موجب فروپاشی کامل سیستم غذا و دارو در این باریکه شده است.

او تأکید کرد که وضعیت غزه از فاجعه گذشته است و همچنان شرایط لازم برای ارائه کمک‌های ضروری مهیا نیست.

در این میان دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای گفت که یک میلیون نفر در غزه در ماه آگوست هیچ سهم غذایی دریافت نکردند.

محاصره و اشغال گذرگاه رفح بعنوان تنها راه دسترسی غزه به جهان خارج در اردیبهشت ماه گذشته، کمبود غذا و دارو و حتی آب آشامیدنی برای بیش از ۲ میلیون ساکن غزه را تشدید کرده است.

پس از اشغال گذرگاه رفح، ارتش اشغالگر تنها از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» که در خاک فلسطین اشغالی قرار دارد، اجازه ورود تعداد محدودی از کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه را می‌دهد، طبق آخرین گزارش‌ها بیش از ۳۵۰ کامیون حامل کمک‌ها پشت مرز مصر منتظر ورود به غزه هستند.

از سوی دیگر در حالیکه ۳۳۵ روز از آغاز جنگ می‌گذرد، وزارت بهداشت غزه امروز از افزایش تعداد شهدا به ۴۰۸۷۸ و زخمی‌ها به ۹۴۴۵۴ نفر خبر داد. همچنین بالغ بر ۱۰ هزار نفر نیز زیر آوار ساختمان‌ها مانده و نیرو‌های امدادی امکان تفحص و دسترسی به پیکر شهدا را ندارند.

طبق گزارش این وزارتخانه طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۷ فلسطینی در غزه به شهادت رسیده و ۵۶ نفر نیز زخمی شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین