کد خبر: ۹۳۳۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲

هواشناسی ۱۶ شهریور ۱۴۰۳/ رگبار باران در نوار شمالی

سازمان هواشناسی کشور اعلام‌کرد امروز (جمعه) و فردا با گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در سواحل دریای خزر، استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و در ارتفاعات البرز افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وش باد پیش بینی می‌شود.
هواشناسی ۱۶ شهریور ۱۴۰۳/ رگبار باران در نوار شمالی
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان هواشناسی، در این مدت دریای خزر مواج بوده و روند کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور حاکم است.

بعد از ظهر یکشنبه میزان ابرناکی در این مناطق کاسته شده و فقط بارش پراکنده انتظار می‌رود.

روز دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد. سه شنبه در غالب مناطق کشور جوی پایدار و آرام مستقر است.

روز‌های جمعه و شنبه در شمال شرق، شرق، شمال غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور، در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

امروز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر با افزایش ابر و گاهش وزش باد شدید خواهد بود. بیشینه دمای امروز تهران ۳۴ و کمینه دمای آن ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی نیز از روند کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور تا روز یکشنبه خبر داد.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امروز ۱۶ شهریور و فردا ۱۷ شهریور با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در سواحل دریای خزر، استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و در ارتفاعات البرز افزایش ابر رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود، افزود: در این مدت دریای خزر مواج می‌باشد و روند کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور حاکم است و برای بعدازظهر یکشنبه ۱۸ شهریور نیز از میزان ابرناکی در این مناطق کاسته شده و تنها بارش پراکنده انتظار می‌رود و در روز دوشنبه ۱۹ شهریور هم در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد. 

وی ادامه داد: برای سه شنبه ۲۰ شهریور هم در غالب مناطق کشور جوی پایدار و آرام مستقر است. البته طی روز‌های جمعه و شنبه در شمال شرق، شرق، شمال غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا شنبه (۱۷ شهریور) کمی ابری، در بعدازظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۲ و ۳۲ درجه سانتیگراد و پس فردا یکشنبه (۱۸ شهریور) هم کمی ابری با وزش باد و از بعدازظهر افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین