کد خبر: ۹۳۳۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴

تصادف دلخراش در یک جاده/ مسیر مسجدسلیمان-بازفت-شهرکرد نیازمند نگاه خاص رئیس جمهور

"بلایی که سال هاست گریبان مان را در جاده اهواز- مسجدسلیمان رها نمی‌کند، این روز‌ها در جاده مسجدسلیمان بازفت نازل شده است."
تصادف دلخراش در یک جاده/ مسیر مسجدسلیمان-بازفت-شهرکرد نیازمند نگاه خاص رئیس جمهور
آفتاب‌‌نیوز :

صادق مرادی در سایت رویش زاگرس نوشت: در هفته‌ای که گذشت مرگ دردناک یک زن و همسرش در نزدیکی تونل دلا، دل‌های ما رو اندوهگین و درد کهنه ما رو تازه کرد.

جاده مسجدسلیمان-بازفت-شهرکرد نزدیک‌ترین مسیر برای تردد مسافران شهر‌های شمال و شرق خوزستان به استان‌های چهارمحال و بختیاری است و به جهت قرابت فرهنگی و خویشاوندی مردمان این دو استان، شاهد رشد روزافزون تردد مسافران از این مسیر هستیم؛ همین امر باعث افزایش مخاطرات جاده‌ای در این مسیر شده که نیازمند بهسازی و تقویت آن است.

زیر ساخت‌های نامناسب و فاجعه آمیز، فقدان استاندارد‌های راهسازی، ریزش و رانش در بسیاری از نقاط، نبود علایم راهنمایی و رانندگی، کمبود امداد و نجات جاده‌ای در کنار ایمنی نامناسب خودرو‌های داخلی و خطای انسانی باعث وقوع فجایعی از این دست شده است.

حوزه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا جزو معدود نقاطی است که در میان جاده‌های دو طرفه، باریک و فاقد شانه خاکی است. مسیر‌های مسجدسلیمان به هفتکل، مسجدسلیمان به شوشتر، مسجدسلیمان به ایذه و مسجدسلیمان به بازفت گواه این ادعا می‌باشد.

از سویی در مسیر مسجدسلیمان-بازفت- شهرکرد که یکی از جاده‌های مهم استان در کاهش بار جاده ناایمن ایذه به شهرکرد است، دو تونل یکی در حد فاصل مسجدسلیمان به اندیکا و دیگری تونل «هونی» در مسیر پرخطر تاراز در سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی شد اما به دلایل نامعلوم یا تعطیل شد یا به کندی در حال کار است. شرایط در قسمت چهارمحال و بختیاری این جاده هم چندان مطلوب نیست و تونل «گردنه چری» پس از ۹ سال هنوز به بهره برداری نرسیده و در منطقه بازفت هم رانش زمین عمده جاده را تحت تاثیر قرار داده است.

اغراق نیست اگر بگوییم بزرگ‌ترین اتفاق جاده سازی در مسجدسلیمان مربوط به سال ۱۳۷۷ و افتتاح تونل دلا بوده و پس از آن ما تغییر محسوسی در جاده‌های شهرستان ندیده ایم؛ لذا در حالی که مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی وقت استان خوزستان در گفتگو با «ایرنا» بودجه ملی برای این دستگاه را ۳۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرده بود، باید دید چه میزان از این اعتبار صرف راه‌های بحران زده مسجدسلیمان خواهد شد.

از این رو لازم است نماینده شهرستان و مدیران این دستگاه نهایت تلاش خود را معطوف به جذب و تخصیص منابع استانی و ملی مورد نیاز برای تکمیل مسیر‌های شهرستان‌های چهارگانه مسجدسلیمان نمایند.

امیدواریم در دولت آقای پزشکیان، رویه تبعیض آمیز نسبت به مسیر‌های مواصلاتی شهرستان‌های چهارگانه مسجدسلیمان مبدل به نگاه عادلانه در جهت رفع مشکلات این مسیر‌ها و به خصوص مسیر بین استانی مسجدسلیمان-بازفت- شهرکرد شود.

آقای رییس جمهور! اگر این مهم اصلاح نشود ما قبیله‌ای خواهیم بود که نیمی از ما را جاده اهواز-مسجدسلیمان کشته است و نیمی دیگر را مسیر مسجدسلیمان-بازفت خواهد کشت.

***

گفتنی است که اخیرا بر اثر سانحه رانندگی در محور تاراز به بازفت یک نفر جان باخت. در این حادثه سه نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

هفته گذشته نیز بر اثر واژگونی پراید در تونل دلا شهرستان اندیکا در محور خوزستان به چهار محال و بختیاری دو نفر جان باختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین