کد خبر: ۹۳۳۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸

نخستین واکنش دوروف پس از بازداشت: دستگیری من اشتباه بود

مدیرعامل تلگرام با انتشار بیانیه‌ای از مقام‌های فرانسوی به دلیل بازداشت خود انتقاد کرد.
نخستین واکنش دوروف پس از بازداشت: دستگیری من اشتباه بود
آفتاب‌‌نیوز :

پاول دوروف، مدیر و موسس شبکه اجتماعی تلگرام در نخستین واکنش پس از بازداشت در فرانسه در هفته گذشته، ضمن انتقاد از مقام‌های فرانسوی، گفت که اتهام‌های مربوط به ناکافی بودن نظارت بر پیام‌رسان تلگرام نادرست بوده است.

به گزارش رویترز، دوروف در نخستین بیانیه عمومی خود پس از بازداشت در فرانسه، اتهام‌های واردشده به پیام‌رسان تلگرام را کاملا نادرست خوانده و رد کرد.

مدیرعامل تلگرام مسئول دانستن وی برای جرایم انجام‌شده از سوی اشخاص ثالث در این پیام‌رسان را غیرمنتظره و نادرست خواند و اعلام کرد: روش معمول این است که چنانچه کشوری از خدمات اینترنتی راضی نباشد، اقدام حقوقی علیه خود آن خدمات را آغاز کند؛ استفاده از قوانین دوران پیش از تلفن‌های هوشمند برای متهم کردن یک مدیرعامل به جرایم انجام‌شده ازسوی دیگران در سکویی که مدیریت می‌کند، رویکردی نادرست است.

وی همچنین در بیانیه خود با اشاره به اینکه تلگرام بی‌نقص نیست، آورده است که مقام‌های فرانسوی راه‌های ارتباط با تلگرام را داشته‌اند و این پیام‌رسان در اتحادیه اروپا یک نماینده رسمی دارد.

دوروف روسی‌الاصل و ۳۹ ساله که در سال ۲۰۱۳ تلگرام را تاسیس کرد، در ۲۵ آگوست (چهارم شهریور) در یک فرودگاه در شمال پاریس، پایتخت فرانسه دستگیر و به همدستی احتمالی در تسهیل معاملات غیرقانونی، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و توزیع مجرمانه و سازمان‌یافته تصاویر هرزه‌نگارانه از کودکان در تلگرام متهم شد.

دوروف در دوره پیش از رسیدگی به پرونده در دادگاه با وثیقه ۵ میلیون یورویی مشروط به ۲ بار در هفته معرفی خود به پلیس و ماندن در فرانسه از بازداشت خارج شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین