کد خبر: ۹۳۳۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱

تأکید عراقچی بر مخالفت ایران با تغییرات مرزی و ژئوپلتیکی در مناطق مختلف

وزیر امور خارجه امروز در تماس تلفنی همتای صربستانی بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از یکپارچگی سرزمینی صربستان و مخالفت اصولی با تغییرات مرزی و ژئوپلتیکی در مناطق مختلف تأکید کرد.
تأکید عراقچی بر مخالفت ایران با تغییرات مرزی و ژئوپلتیکی در مناطق مختلف
آفتاب‌‌نیوز :

مارکو جوریچ وزیر امور خارجه صربستان امروز (جمعه) ۱۶ شهریور در تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در دوره دولت جدید، روابط دوستانه دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

مارکو جوریچ نسبت به افزایش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ابراز علاقه کرده و از بخش‌های اقتصادی ایران برای حضور فعال در اکسپوی ۲۰۲۷ بلگراد دعوت کرد.

وزیر خارجه صربستان همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران از یکپارچگی سرزمینی صربستان را ارزشمند و شایسته قدردانی دانست.

عراقچی نیز ضمن تشکر از همتای صربستانی، حفظ و تقویت روابط دوستانه با صربستان و تحکیم ثبات در بالکان را از جمله رویکرد‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم برشمرد و بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از یکپارچگی سرزمینی صربستان و مخالفت اصولی با تغییرات مرزی و ژئوپلتیکی در مناطق مختلف تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران به کارگیری همه سازوکار‌های موجود برای توسعه مناسبات دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری را لازم برشمرد.

طرفین همچنین توافق کردند رایزنی‌ها بین دو کشور در سطوح مختلف تداوم یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین