کد خبر: ۹۳۳۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱

نتانیاهو: توافق آتش‌بس در غزه نزدیک نیست

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گزارش سی‌ان‌ان را درباره این موضوع که واشنگتن معتقد است ۹۰ درصد از توافق تکمیل شده است، رد کرد.
نتانیاهو: توافق آتش‌بس در غزه نزدیک نیست
آفتاب‌‌نیوز :

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گزارش‌های سی‌ان‌ان و دیگران مبنی بر اینکه دولت آمریکا معتقد است توافق ۹۰ درصد تکمیل شده است، رد کرد.

او در این راستا ادعا کرد: این موضوع کاملا نادرست است؛ یک داستان، یک روایت وجود دارد که توافقی وجود دارد؛ حماس با هیچ چیز موافق نیست؛ نه با کریدور فیلادلفیا، نه به اصول مبادله اسیران پس این فقط یک روایت غلط است.

نتانیاهو با اتهام‌های فزاینده‌ای مبنی بر اینکه عمدا توافق با حماس را مسدود کرده، مواجه است؛ روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، با استناد به سندی که به دست آورده، گزارش داد که نتانیاهو در ماه جولای (تیر) با ارائه مجموعه‌ای از خواسته‌های جدید عملا پیش‌نویس توافقنامه زندانیان و آتش‌بس را برجسته کرد.

چندین خبرگزاری ازجمله سی‌ان‌ان، از خواسته‌های نتانیاهو در اواخر ماه جولای گزارش داده‌اند، اما این نخستین بار است که سندی از رژیم صهیونیستی به‌طور کامل به دست می‌آید.

نتانیاهو همچنین درباره گزارش‌هایی که نشان می‌دهد خانواده‌های زندانیان آمریکایی که هنوز در بازداشت حماس هستند، در حال لابی کردن دولت آمریکا برای آزادی یک‌جانبه عزیزانشان هستند، مورد پرسش قرار گرفت.

او در این باره گفت: نمی‌دانم؛ می‌دانید، من خانواده‌ها را قضاوت نمی‌کنم؛ آن‌ها رنج عظیمی را پشت سر می‌گذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین