کد خبر: ۹۳۳۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹

وعده ترامپ برای استفاده از ایلان ماسک در دولت احتمالی

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وعده داد در صورت ورود به کاخ سفید کمیسیونی برای اصلاح دولت ایجاد کند تا کارایی دولت بهبود یابد و ریاست آن بر عهده ایلان ماسک خواهد بود.
وعده ترامپ برای استفاده از ایلان ماسک در دولت احتمالی
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ که به بیان جملات اغراق‌آمیز شهرت دارد در همایش «باشگاه اقتصادی نیویورک» مدعی شد که این طرح باعث ذخیره کردن «چندین و چند تریلیون دلار» خواهد شد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: «این کمیسیون ظرف ۶ ماه برنامه‌ای برای حذف کامل تخلفات و پرداخت‌های نامناسب تدوین خواهد کرد.»

ایلان ماسک، میلیاردر و سرمایه‌گذاری آمریکایی در دوره‌های پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری از نامزد‌های دموکرات حمایت کرده است.

او با وجود این، از زمان تلاش ناکام برای ترور دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در ماه جولای نفوذ و ثروتش را برای کمک به پیروزی ترامپ به کار گرفته است.

ایلان ماسک در تازه‌ترین موضع‌گیری انتخاباتی خود چند روز پیش به شدت سیاست‌های مهاجرتی کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات را آماج حمله قرار داده بود.

او بر اساس مطلبی که چند سال پیش درباره مهاجران بیان کرده بود نوشت که اجازه دادن به مهاجران غیرقانونی برای ورود به آمریکا یکی از راهبرد‌های انتخاباتی دموکرات‌ها برای جلب آرای بیشتر است.

ایلان ماسک گفت: «او همچنین در این رابطه گفته است: حزب دموکرات آمریکا انگیزه زیادی برای ورود مهاجران و قانونی کردن شرایطشان در آمریکا دارد، زیرا آن‌ها اکثرا به دموکرات‌ها رای می‌دهند.»

ایلان ماسک چند روز قبل‌تر از آن یک نظرسنجی توییتری درباره میزان حمایت کاربران از کامالا هریس یا دونالد ترامپ برگزار کرد.

در آن نظرسنجی حمایت از نامزد حزب جمهوری‌خواه بیش از ۷۳ درصد و حمایت از کامالا هریس تنها ۲۶ درصد ثبت شده بود. در آن نظرسنجی بیش از ۵ میلیون نفر شرکت کرده بودند. 
وی پیش از این همچنین آمادگی خودش را برای خدمت در دولت ترامپ اعلام کرده است.

ترامپ چند وقت پیش در مصاحبه‌ای با رویترز گفته بود اگر به ریاست‌جمهوری برسد منصبی را در دولت به ایلان ماسک پیشنهاد خواهد داد.

بنیان‌گذار تسلا یک روز بعدتر در واکنش به این سخنان ترامپ در صفحه خود در ایکس اعلام کرد که در صورت پیروزی نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا و دریافت پیشنهاد برای حضور در دولت ترامپ، آن را می‌پذیرد. ماسک تصریح کرد بود که برای خدمت آماده است.

دونالد ترامپ در حالی خواهان حضور ماسک در دولت احتمالی خود شده است که درعین‌حال تأکید کرده که در صورت رسیدن به ریاست‌جمهوری، اعتبار ۷۵۰۰ دلاری مالیات برای خودرو‌های الکترونیکی را لغو می‌کند. رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در شرایطی این اظهارات را مطرح کرده است که شرکت تسلا از فروشندگان اصلی خودرو‌های برقی موسوم به (EV) به شمار می‌رود.

از جمله دیگر اقدامات ایلان ماسک بازگرداندن ترامپ به شبکه ایکس است که حدود یک ماه پیش اتفاق افتاد.

ترامپ چند سال پیش جزو جنجالی‌ترین کاربران توییتر بود. او در سراسر دوران ریاست‌جمهوری خود از این سایت برای انتشار اخبار جنجالی و تصمیم‌های غافلگیرکننده درباره دولت خودش و آمریکا استفاده کرد.

ژانویه ۲۰۲۱ در پی حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا مسئولان این شبکه اجتماعی تصمیم به بستن حساب کاربری او گرفتند. در آن زمان توییتر اعلام کرد که حساب کاربری او را «به صورت دائمی» معلق کرده است.

ایلان ماسک اندکی بعد از آنکه مالکیت شبکه ایکس را در اواخر سال ۲۰۲۲ به عهده گرفت گفت که حساب کاربری ترامپ را مجددا فعال کرده است، اما ترامپ در آن زمان بیشتر از شبکه اجتماعی خودش به نام «تروث‌سوشال» استفاده می‌کرد و بعد از اعلام ماسک تنها یک پیام منتشر کرد.

ترامپ در آن پیام که اوت سال ۲۰۲۳ منتشر کرد تصویری از عکس بازداشت خود به دلیل رسیدگی به پرونده‌اش در خصوص تلاش برای ابطال نتایج انتخابات منتشر کرده بود.

نتایج نظرسنجی‌های کنونی در آمریکا از رقابت تنگاتنگ کامالا هریس و دونالد ترامپ حکایت دارند.

بعد از کناره گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، کامالا هریس توانسته وضعیتش در نظرسنجی‌ها را نسبت به بایدن به شدت بهبود ببخشد.

با وجود این، اختلاف میان ترامپ و هریس در اکثر نظرسنجی‌ها در حاشیه خطای تحقیقات قرار دارد و این موضوع به ویژه از آن جهت که میزان «آرای خجالتی» برای نامزد جمهوری‌خواه بیشتر از رقیب دموکراتش است می‌تواند به نفع ترامپ باشد.

با وجود این، طرفداران کامالا هریس معتقدند که او به ویژه بعد از مناظره‌های انتخاباتی قادر خواهد بود اختلافش با ترامپ را به شدت زیاد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین