کد خبر: ۹۳۳۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵

محمدحسین مرادمند؛ سلطان رفت و برگشت!

صاحب شماره ۳ استقلال در این فصول برای چندمین بار بازگشته و در ادامه سلسله مطالب «بیوگرافی بازیکنان حاضر در لیگ برتر» مطابق حروف الفبا و شماره پیراهن، حالا نوبت اوست که شماره ۴۴ را برداشته است.
محمدحسین مرادمند؛ سلطان رفت و برگشت!
آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسین مرادمند اول ۱۳۷۲ در اصفهان به دنیا آمد. او که یک مدافع میانی است، متاهل و صاحب یک دختر است. همسرش شقایق محمدی یک بلاگر فعال در فضای مجازی و جانا مرادمند دختر اوست.

مرادمند فوتبال حرفه‌ای را از ۱۴ سالگی با آکادمی سپاهان اصفهان آغاز کرد. سپس لیگ ۹۲ – ۹۱ در ۱۹ سالگی به تیم اصلی راه یافت و تا سال ۹۴ در این تیم حضور داشت. او با سپاهان اصفهان قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شد، اما خیلی کم فرصت بازی پیدا می‌کرد.

مرادمند در فصل ۹۱–۹۲ یا همان لیگ دوازدهم اولین بازی رسمی خود برای باشگاه سپاهان در لیگ برتر را در مقابل گهر زاگرس انجام داد که با پیروزی ۲ بر ۱ سپاهان با حضور ۹۰ دقیقه‌ای او همراه بود.

تابستان ۱۳۹۴ وی برای لیگ پانزدهم و فصل ۹۴–۹۵ به تیم پدیده (شهر خودرو بعدی) پیوست و در اولین بازی برای این تیم که با حضور ۹۰ دقیقه‌ای او در مقابل فولاد همراه بود گل زد. درخشش او در تیم شهر خودرو سبب جلب توجه دو باشگاه بزرگ تهران شد و در نهایت مرادمند در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ با این تیم قرارداد بست و به استقلال پیوست.

یحیی گل محمدی که مرادمند مدافع محبوب او بود، بعد از پیوستن به پرسپولیس نام او را در راس خریدهایش برای بخش دفاعی گذاشت. مرادمند و ایجنت هایش بار‌ها با پرسپولیس مذاکره کردند و وقتی بر سر رقم به توافق نرسیدند، یحیی اجازه داد با فرشاد فرجی و علی نعمتی مذاکره شود. آن‌ها بلافاصله پذیرفتند و مرادمند که متوجه این اتفاق شد به ناچار به پیشنهاد استقلال جواب داد و در ۲۷ سالگی این مدافع ۱۸۴ سانتی متری آبی پوش شد.

اما خود مرادمند بعد‌ها روایتی دیگر از این ماجرا داشت، او در این خصوص می‌گوید، صادقانه بگویم شاید نباید به باشگاه پرسپولیس می‌رفتم، اما کاری که انجام دادم دلیل داشت. من با باشگاه استقلال و مسئولانش در هتل آزادی صحبت کردم و قرارداد بستم، حتی با مدیران باشگاه عکس گرفتم و از هتل خارج شدم، اما چون رضایتنامه نداشتم و نمیتوانستم خبر را رسانه‌ای کنم، آقای گل محمدی چند بار با من تماس گرفت و از من خواست تا به باشگاه پرسپولیس بروم و من هم رفتم.

هر چه بود مرادمند آبی پوش شد وتا میانه لیگ ۲۱ فیکس این تیم ماند تا اینکه با توجه به قوانین سربازی بازیکنان لیگ برتری در نهایت مجبور به ترک استقلال و پیوستن به ملوان به‌طور قرضی برای گذراندن خدمت سربازی شد.

مرادمند پس از گذراندن دوران سربازی و اخذ کسری خدمت بدون انجام هیچ بازی رسمی برای ملوان، به استقلال بازگشت. مازیار زارع بدون نیاز به مرادمند و سیاوش یزدانی تیمش را به لیگ برتر آورد و این دو در جشن قهرمانی بدون باخت شرکت و مدال هم گرفتند.

مرادمند که سابقه حضور در تیم‌های ملی زیر ۲۰ سال و زیر ۲۳ سال ایران را داشت، یک بار توسط اسکوچیچ دعوت، اما فرصت بازی پیدا نکرد. اما با آمدن امیر قلعه نویی برای بازی‌های دوستانه شهریور ماه ۱۴۰۲ دعوت شد و اولین بازی ملی خود را مقابل تیم ملی فوتبال آنگولا انجام داد که تا امروز هم تنها بازی ملی او مانده است.

او که با استقلال هم قهرمان لیگ و نایب قهرمان و فاتح سوپرجام شد، تا امروز در فوتبال حواشی عجیبی داشته است. اگر از داستان مذاکره با استقلال و پرسپولیس به شکل همزمان بگذریم و سربازی را هم کنار بگذاریم، بعد از انتقال مرادمند به استقلال او چکی شخصی برای دریافت رضایت نامه اش به باشگاه پدیده داده و وقتی مدیران استقلال بدقولی کردند، طلبکاران با در دست داشتن حکم جلب وی به هتل محل اردوی استقلال پیش از بازی این تیم با الهلال عربستان آمدند. با وساطت فرهاد مجیدی و علی نامداری از بازداشت این بازیکن جلوگیری شد و آن‌ها این بدهی را پرداخت کردند.

مرادمند همیشه از یحیی گل محمدی تعریف کرده که به او نکته‌های ویژه‌ای یاد داده، نکته‌هایی که شاید خیلی ساده هم باشد، اما هرگز از ذهنش پاک نمی‌شود؛ «او فوت آخر کوزه گری را هم به من گفته و روی بازی ام خیلی تاثیر گذاشته، بخصوص که خودش هم دفاع وسط بوده و جزو بازیکنان مهم فوتبال ایران در دو، سه دهه گذشته بود و از بازی زیر نظر گل محمدی لذت می‌برم.»

مرادمند تابستان امسال قراردادش با استقلال تمام شده و حاضر نشد با مبلغی که باشگاه می‌گفت تمدید کند. یحیی او را برای فولاد می‌خواست و از پرسپولیس هم دوباره پیشنهاد گرفت! در این وضع باشگاه با استفاده از قوانین جدید با یک نوتیس قراردادش را تمدید کرد، ولی مرادمند راضی نشد سر تمرین برود.

کشمکش آن‌ها تا شروع لیگ ۲۴ ادامه داشت تا اینکه نکونام او را از لیست کنار گذاشت. حالا باشگاه باید او را راضی می‌کرد! در این کش و قوس ناگهان استقلال به ملوان باخت و ضعف مدافعان باعث شد نکونام دوباره مرادمند را به تمرینات برگرداند!

مرادمند که تا آستانه بستن قرارداد با پرسپولیس رفت و نزدیک بود بعد از رامین رضاییان تازه‌ترین یاغی لقب گیرد، تا امروز در ۶ دربی برای استقلال بازی کرده و ۲ اخطار گرفته است. اوج کار او در فینال جام حذفی در ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ بود که دقیقه ۱۱ وقت تلف شده گل زد تا بازی به وقت اضافه برود. البته این دربی بسود قرمز‌ها تمام و آن‌ها دبل کردند، اما مرادمند با گلزنی در دربی محبوب هواداران شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین