کد خبر: ۹۳۴۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶

هراز، شلوغ‌ترین جاده شمالی در هفته گذشته

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: محور هراز در بازه ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه، در مسیر رفت ۱۶۲ هزار و ۲۰۸ وسیله نقلیه و در مسیر برگشت هم ۱۶۲ هزار و ۲۵۸ وسیله نقلیه تردد داشته اند.
هراز، شلوغ‌ترین جاده شمالی در هفته گذشته
آفتاب‌‌نیوز :

ایمان محرابی نیا آخرین آمار تردد وسایل نقلیه از جاده های کشور را اعلام کرد و گفت: بیشترین تردد بین استانی در روز ۱۶ شهریور با تردد دو میلیون ۷۲۶ هزار و ۸۱۳ وسیله نقلیه اتفاق افتاد و متوسط تردد روزانه تردد بین استانی از ابتدای طرح نیز دو میلیون و ۲۸۹ هزار وسیله نقلیه بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

وی افزود: بیشترین افزایش در تردد بین استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ شهریور، در استان زنجان با ۱۷ درصد افزایش، همدان ۱۶ درصد افزایش، کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ درصد افزایش، هرمزگان ۱۱ درصد، کردستان ۹ درصد، مازندران هفت درصد، آذربایجان شرقی شش درصد، آذربایجان غربی پنج درصد و خراسان رضوی با دو درصد افزایش همراه بوده است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور در ادامه عنوان کرد: در خراسان رضوی در بازه ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه ۴۲۴ هزار وسیله نقلیه وارد و ۴۴۹ هزار خودرو نیز خارج شده است. در مازندران ۸۹۷ هزار خودرو وارد و ۸۷۳ هزار خودرو خارج شده است. در تهران نیز یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۲۱۷ وسیله وارد و دو میلیون و ۱۷۹هزار وسیله نقلیه خارج شده اند.

وی تصریح کرد: آزاد راه تهران - شمال و محور چالوس در بازه ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه، در مسیر رفت ۱۴۰ هزار و ۶۰۴ وسیله نقلیه تردد داشته و در مسیر برگشت هم ۱۳۰ هزار و ۲۶۶ وسیله نقلیه تردد داشته اند. همچنین در روز گذشته حدود ۴۸ هزار و ۲۲۶ وسیله نقلیه از محور چالوس و آزادراه تهران - شمال ( شمال به جنوب ) تردد داشته که نسبت به متوسط پنج ماهه سال جاری ۲۱۷ درصد افزایش تردد داشتیم.

محرابی نیا در ادامه گفت: محور هراز در بازه ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه، در مسیر رفت ۱۶۲ هزار و ۲۰۸ وسیله نقلیه و در مسیر برگشت هم ۱۶۲ هزار و ۲۵۸ وسیله نقلیه تردد داشته اند. همچنین مسیر آمل به رودهن در بازه ۱۶ شهریورماه ۲۷ هزار وسیله نقلیه تردد داشتند که رشد ۸۵ درصدی نسبت به متوسط پنج ماهه سال ۱۴۰۳ داشته است. محور فیروزکوه در بازه ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه، در مسیر رفت ۱۱۳ هزار و ۵۰۲ وسیله نقلیه و در مسیر برگشت هم ۱۱۳ هزار و ۵۵۲ وسیله نقلیه تردد داشته اند، محور قائمشهر به تهران هم طی روز گذشته ۴۶ هزار تردد را ثبت کرده است که نسبت به متوسط پنج ماهه سال جاری ۲۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان انباشت خودرو مربوط به استان مازندران در روز ۱۴ شهریورماه با ۱۴۲ هزار وسیله نقلیه است، گفت: از این میزان خودرو ۳۰ درصد برای استان ها تهران و البرز، ۱۰ درصد گیلان، ۱۰ درصد گلستان، هفت درصد خراسان رضوی، هفت درصد اصفهان، هفت درصد خراسان شمالی و چهار درصد قزوین بوده است. همچنین در استان گیلان نیز بیشترین میزان انباشت خودرو با ۱۲۷ هزار و ۵۶۳ ثبت شده است که از این میزان ۳۰ درصد برای البرز و تهران، ۲۱ درصد قزوین، هشت درصد برای مازندران، هفت درصد اردبیل، چهار درصد خراسان رضوی، چهار درصد قم، چهار درصد آذربایجان غربی و ۲۲ درصد سایر استان ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین