کد خبر: ۹۳۴۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲

حمله پهپادی کی‌یف به انبار مهمات در روسیه

خبرگزاری «رویترز» امروز (شنبه) به نقل از یک منبع امنیتی اوکراینی اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین کی‌یف طی شب گذشته یک انبار مهمات در منطقه «ورونژ» روسیه را هدف قرار دادند.
حمله پهپادی کی‌یف به انبار مهمات در روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

این منبع امنیتی اوکراینی افزود که کی‌یف معتقد است از این انبار برای انتقال مهمات و تجهیزات به اوکراین استفاده می‌شود.

این منبع اوکراینی که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت که این عملیات را سرویس امنیت داخلی اوکراین (SBU) انجام داده است.

از سوی دیگر، فرماندار روس استان «ورونژ» در پیام‌رسان «تلگرام» اعلام کرد که «اشیاء انفجاری» پس از وقوع آتش‌سوزی در منطقه «اوستوروگوژسکی» منفجر شده است.

وی تصریح کرد که این حادثه تلفات جانی نداشته است، با این حال با اعلام وضعیت اضطراری در سطح منطقه، صد‌ها نفر تخلیه شده و یک جاده اصلی بسته شده است.

کی‌یف در حالی مدعی پیشروی در میدان نبرد و هدف قرار دادن انبار مهمات طرف مقابل است که وزارت دفاع روسیه امروز آمار تلفات و هزینه‌های اوکراین را منتشر و اعلام کرد که «نیروی مسلح اوکراین تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ سرباز خود و ۸۴ تانک را در جریان حمله به منطقه «کورسک» روسیه از دست داده‌اند.»

این وزارتخانه در بیانیه‌ای همچنین تصریح کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، نیرو‌های روسی بیش از ۲۸۰ سرباز اوکراینی، ۱۳ خودروی زرهی شامل سه تانک و ۱۰ خودروی زرهی رزمی، ۹ واحد توپخانه شامل هویتزر ۱۵۵ میلی‌متری «M ۷۷۷» ساخت آمریکا، ۹ خودرو و یک پایگاه جنگ الکترونیک را در جهت کورسک منهدم کردند.

به گزارش ایرنا، در حالی که نیرو‌های اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند، نیرو‌های روس حملات خود از جمله در منطقه «دونتسک» را شدت بخشیده و در عین حال تلاش می‌کند حمله غافلگیرانه فرامرزی اوکراین به کورسک را دفع کند.

در همین حال، اوکراین در حالی که حملات پهپادی گسترده‌ای علیه روسیه انجام می‌دهد، اراضی بیشتری را در شرق از دست می‌دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هفته گذشته با بیان اینکه حمله ارتش اوکراین به منطقه کورسک به منظور توقف پیشروی روسیه در «دونباس» انجام شد، گفته بود: کی‌یف در تحقق هدف اصلی خود از تهاجم به کورسک ناکام ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین