کد خبر: ۹۳۴۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
تبلیغات

شستن سبزی با ماشین ظرفشویی | چگونه میوه و سبزیجات را در ماشین ظرفشویی بشوییم؟

ماشین ظرفشویی جزو اقلام بسیار کاربردی هستند که علاوه بر شستن ظروف می‌توانند کارایی‌های دیگری همچون شستشوی میوه و سبزیجات را نیز برای کاربران داشته باشند.
شستن سبزی با ماشین ظرفشویی | چگونه میوه و سبزیجات را در ماشین ظرفشویی بشوییم؟
آفتاب‌‌نیوز :

شستن میوه و سبزیجات با استفاده از ماشین ظرفشویی یکی از راحت‌ترین و در عین حال سریع‌ترین و تمیزترین روش‌هایی است که در صورت تمایل می‌توانید از آن استفاده کنید. با توجه به این موضوع آیا شستن همه سبزیجات در ماشین ظرفشویی امکان پذیر است؟ یا برای شستن سبزی و میوه در ماشین ظرفشویی لازم به فعال کردن برنامه خاصی است؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤالات و مشابه آن‌ها تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

شستن همه میوه‌ها و سبزیجات در ماشین ظرفشویی امکان پذیر نیست

بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات بافت نرم و لطیفی دارند که ممکن است در اثر فشار زیاد آب له شوند و رنگ و طعم اصلی خود را از دست بدهند. سبزیجات و میوه‌هایی مانند سیب زمینی و پیاز که خاک زیادی دارند بهتر است داخل ماشین ظرفشویی قرار داده نشوند. چرا که ممکن است گِل و خاک این نوع از سبزیجات داخل فیلتر و بازو‌های آبپاش گرفتگی و انسداد ایجاد کند. همچنین از قرار دادن میوه‌های ریز همچون توت فرنگی، انگور، گوجه فرنگی یا سبزیجاتی مانند کاهو و اسفناج به دلیل بافتی که دارند داخل ماشین ظرفشویی باید خودداری شود. البته با توجه به اینکه ماشین ظرفشویی‌های بوش از جدیدترین فناوری‌ها و امکانات متنوع برای شستشو برخوردار هستند، ما به شما ماشین ظرفشویی بوش مدل sms6hmw76q از سری ۶ این برند را پیشنهاد می‌کنیم. زیرا می‌توانید با توجه به تنوعی که در برنامه‌ها دارد شستن سبزی را در ظرفشویی به بهترین شکل انجام دهید.

چه میوه‌ها و سبزیجاتی را می‌توان داخل ماشین ظرفشویی شست؟

شستن میوه با ماشین ظرفشویی امروزه به یکی از تِرندترین کار‌هایی تبدیل شده است که کاربران برای بهینه سازی زمان و انرژی آن را انجام می‌دهند. با این حال اگر از ماشین ظرفشویی برای شستشوی میوه و سبزیجات استفاده می‌کنید در نظر داشته باشید که میوه‌هایی همچون سیب، گلابی، پرتقال را می‌توانید با فعال کردن برنامه مناسب در ماشین ظرفشویی قرار دهید و آبکشی کنید. از آنجایی که شرکت‌های معتبری همچون ال جی از برنامه‌های شستشوی فوق العاده با قابلیت تنظیم دما و آبکشی در دمای مناسب را برای ماشین ظرفشویی‌های خود از جمله ۵۱۲ طراحی کرده اند، شما می‌توانید انتخاب خود را از این مدل برای مشاهده بهترین نتیجه انجام دهید.

اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قیمت ظرفشویی ال جی 512 در مقایسه با مدل‌های هم رده کمی گرانتر است.

شستن سبزی با ماشین ظرفشویی

استفاده از برنامه مناسب برای شستن میوه در ظرفشویی

در ماشین ظرفشویی‌ها به طور کلی برنامه خاصی برای شستشن میوه و سبزیجات طراحی نشده است. اما استفاده از برنامه پیش شستشوی Prewash یا Pre Rinse که در اکثر ماشین ظرفشویی‌ها تعبیه شده است می‌تواند گزینه خوبی برای شستشوی میوه‌ها در ظرفشویی باشد. البته اگر ماشین ظرفشویی شما دارای گزینه‌های متعدد برای شستشو است از برنامه‌ای برای شستن میوه در ماشین ظرفشویی استفاده کنید که دمایی برای آن تعیین نشده است و به عبارتی سرد است. چرا که شستن میوه‌ها در ظرفشویی با دمای بالا به بافت و طعم اصلی آن‌ها آسیب وارد می‌کند.

از چه شوینده‌ای برای شستشوی میوه‌ها در ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟

برای شستن میوه در ماشین ظرفشویی نیازی به قرص، نمک یا شوینده خاصی نیست. زیرا که ترکیبات شیمیایی باعث از بین رفتن طعم و رنگ میوه‌ها می‌شود. با این حال اگر می‌خواهید از یک شوینده برای شستشوی میوه‌ها در ظرفشویی استفاده کنید بهتر است مقدار بسیار کمی سرکه سفید یا چند قطره مایع ظرفشویی را در کف ماشین ظرفشویی بریزید. اما در حالت کلی بهتر است از آب خالی برای شستن میوه و سبزیجات در ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

شستن میوه با ظرفشویی

خرید بهترین ماشین ظرفشویی با ضمانت اصالت از آترین پلاس

با اینکه شستن میوه و سبزیجات در ماشین ظرفشویی امکان‌پذیر است اما سعی کنید از روش دستی برای شستشوی میوه‌ها استفاده کنید تا قطعات ماشین ظرفشویی دچار گرفتگی و خرابی نشود. با این وجود شما می‌توانید از ماشین ظرفشویی‌ها در کنار شستشوی ظروف برای آبکشی میوه و سبزیجات نیز استفاده کنید و بهترین شستشو را مشاهده کنید. البته ما نیز این موضوع را در آترین پلاس در نظر گرفته ایم و مجموعه‌ای از بهترین مدل ظرفشویی را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی ۱۸ ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، خرید بهتری را ثبت سفارش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین