کد خبر: ۹۳۴۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۹

بمباران شیمیایی حلبچه سوژه یک موسیقی شد

یک آهنگساز و نوازنده موسیقی از انتشار تازه ترین اثر موسیقایی خود با موضوع فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه خبر داد.
بمباران شیمیایی حلبچه سوژه یک موسیقی شد
آفتاب‌‌نیوز :

فرید حامدی آهنگساز و نوازنده موسیقی از انتشار تازه‌ترین اثر موسیقایی خود با موضوع فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه طی روز‌های پیش رو خبر داد.

حامدی که آهنگساز و کارگردان این اثر است در این باره گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای انتشار اثر جدید هستیم که در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی منتشر می‌شود.

این آهنگساز با اشاره به اینکه «حلبچه» حدیث یک اتفاق تلخ است، تاکید کرد: در سال‌های گذشته بخش مهمی از تولیدات سینمایی و موسیقایی خود را به موضوع جنگ اختصاص دادم، زیرا خودم فرزند جنگ هستم و همواره تلاش کردم با روایتی مدرن به این موضوع بپردازم.

وی افزود: در ساخت «حلبچه» به روایتی دردمندانه از قربانیان این اتفاق پرداختم. در این اثر موسیقایی روایت آوار‌ها و بمباران‌ها بر عهده آوا‌های زنان کرد و یک ساز ویولن است. روایتی تلخ‌تر از آنچه که در آن سال‌ها سازمان ملل متحد آن را اقدام علیه بشریت خواند.

این هنرمند در پایان گفت: در این اثر به نوعی از مواجهه کرد‌ها با غم و فاجعه گفته شده و در آن به ذات این فاجعه با رویکردی معاصر پرداخته شده است. این اثر به زودی به صورت بین المللی منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین