کد خبر: ۹۳۴۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

اختلاف احمدی نژاد و سعید جلیلی بر سر این مرد است

«جلیلی خودش را دربست در اختیار پایداری‌ها قرار داده است. از آن طرف فرد بی‌کفایتی مانند محسن منصوری در دولت قبل یک شبه به عرش اعلا رسیده و معاون رییس جمهور شد، فردی که حتی احمدی‌نژاد او را از فرمانداری ورامین عزل کرد چراکه توانایی اداره فرمانداری و حتی بخشداری را هم نداشت، چگونه همچین فردی معاون اجرایی می‌شود؟ این فرد همه چیز را نابود کرده است. اگر جلیلی فکر درستی داشت چنین فردی را رییس ستادش می‌کرد؟»
اختلاف احمدی نژاد و سعید جلیلی بر سر این مرد است
آفتاب‌‌نیوز :

فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: احمدی‌نژاد و جلیلی باهم رابطه ندارند چراکه اینها در دولت در مورد مشایی با هم اختلاف داشتند اما اگر الان هم چیزی از احمدی‌نژاد نمی‌گفتند به این دلیل بود که می‌خواستند از سبد رای او استفاده کنند.

عباس امیری فر، فعال سیاسی اصولگرا که سابقه حضور در دولت احمدی نژاد را داشت اما بعدها مسیرش را جدا کرد، در بخشی از گفتگو از رابطه بین احمدی نژاد و سعید جلیلی روایت کرده است.

بخش‌هایی از این گفتگو را بخوانید؛

این روزها برخی مطرح می‌کنند که جریان تندرو فعلی درحال حرکت به سمتی است که پیشتر جریان انحرافی طی کرده و…

تندروها در همان راهی که احمدی‌نژاد را به اینجا رساند، قرار دارند، البته احمدی‌نژاد نسبت به جلیلی این ویژگی را داشت که پر کار بود و سابقه اجرایی در شهرداری داشت و از نظر اجرایی خودش را نشان داده بود اما جلیلی به این ترتیب نیست برای مثال بگویند جلیلی کجا معاون وزیر بوده، مدیر سازمان بوده یا وزارتی را برعهده داشته است؟

احمدی‌نژاد منصوری را عزل کرد اما در دولت سیزدهم معاون شد
او هیچ جا خودش را نشان نداده و در مرحله حرف است. جلیلی خودش را دربست در اختیار پایداری‌ها قرار داده است. از آن طرف فرد بی‌کفایتی مانند محسن منصوری در دولت قبل یک شبه به عرش اعلا رسیده و معاون رییس جمهور شد، فردی که حتی احمدی‌نژاد او را از فرمانداری ورامین عزل کرد چراکه توانایی اداره فرمانداری و حتی بخشداری را هم نداشت، چگونه همچین فردی معاون اجرایی می‌شود؟ این فرد همه چیز را نابود کرده است. اگر جلیلی فکر درستی داشت چنین فردی را رییس ستادش می‌کرد؟ نتیجه حضور چنین فردی همین می‌شود که فرد صاف و صادقی مانند پزشکیان می‌تواند جلیلی را شکست دهد، مردم می‌فهمند.

جلیلی آسیب پذیرتر از احمدی نژاد است
در نتیجه جلیلی به مراتب آسیب‌پذیرتر از احمدی‌نژاد است چراکه اینها از روی اخلاص نه بلکه با سیاست طرفداری احمدی‌نژاد را می‌کنند چراکه می‌خواهند طرفداران احمدی‌نژاد را جذب خودشان کنند والا با هم مسئله دارند.

دقیقا مانند کاری که رییسی کرد به این ترتیب که همه افراد احمدی‌نژاد را آورد و از اعتبار آن‌ها استفاده کرد ولی اینها به مراتب تندتر این کار را انجام می‌دهند. بهرحال جلیلی با توجه به انتصاباتی که داشت، به تاریخ سپرده شد البته قالیباف هم چنین اشتباهی کرد به این معنا که اگر به جای نیکزاد فرد معتبرتری را به عنوان رییس ستادش انتخاب می‌کرد، قالیباف نتیجه بهتری در انتخابات می‌گرفت اما متاسفانه نیکزاد که در اردبیل هم محبوبیت ندارد را به عنوان رییس ستاد انتخابات خود منصوب کرد که بزرگ‌ترین اشتباهش بود. انشالله در دوره‌های بعد این اشتباه را نخواهد کرد.

رأی خود جلیلی بیشتر از ۴ میلیون نیست
اما در هر صورت جلیلی آسیب‌پذیر است و اگر همین الان هم انتخابات برگزار شود دیگر ۱۳ میلیون رای را نخواهد آورد چراکه بخشی از این رای‌ها مربوط به حاکمیت بودند، بخشی از آرا هم با دخالت فرمانداران، بخشدارها و دخالت مستقیم معاون اجرایی و وزرا در انتخابات، به نفع جلیلی در صندوق ریخته شدند و این باعث شد او این میزان رای بیاورد.

اگر اینها در دولت نبودند رای جلیلی بیشتر از ۴ میلیون نبود، یعنی رای خود جلیلی رای بخشی از پایداری‌ها، قسمتی از انجمن حجتیه و این تیپ‌های متحجر است، بنابراین به غیر از این افراد کسی به او رای نمی‌داد.

احمدی‌نژاد و جلیلی در مورد مشایی با هم اختلاف دارند
در قسمتی از صحبت‌های خود به رابطه جلیلی و احمدی‌نژاد اشاره کردید، اطلاعی از رابطه بین این دو دارید؟

احمدی‌نژاد و جلیلی باهم رابطه ندارند چراکه اینها در دولت در مورد مشایی با هم اختلاف داشتند اما اگر الان هم چیزی از احمدی‌نژاد نمی‌گفتند به این دلیل بود که می‌خواستند از سبد رای او استفاده کنند. برفرض اگر جلیلی رییس جمهور می‌شد هیچ موقع از احمدی‌نژاد و نیروهای او استفاده نمی‌کرد و فقط همان کار رییسی را تکرار می‌کرد به این ترتیب که تعدادی از احمدی‌نژادی‌ها استفاده می‌کرد که از آرای او را جذب کند.

احمدی‌نژاد می‌خواست جلیلی را برکنار کند
احمدی‌نژاد ابتدا با پایداری‌ها خوب بود اما بعدا مشکل پیدا کردند، به این صورت که اول با مصباح خوب بود و بعد مشکل پیدا کردند یعنی تیپ پایداری‌ها که به مصباح وابسته بودند با احمدی‌نژاد زاویه پیدا کرده بودند لذا تنها کاری که احمدی‌نژاد درباره جلیلی کرد این بود که او را دبیر شورای عالی امنیت ملی کرد و بعد هم قدرت برکناری او را نداشت، احمدی‌نژاد می‌خواست جلیلی را برکنار کند اما قدرتش را نداشت چراکه ۲ سال آخر بود و نمی‌توانست قدرت خود را اعمال کند والا جلیلی را برمی‌داشت.

احمدی‌نژاد و جلیلی هیچ ارتباطی با هم ندارند
در نتیجه نمی‌توان گزاره رابطه احمدی‌نژاد و جلیلی را در نظر گرفت؟

خیر، این دو ارتباطی با هم ندارند و تا جایی که خبر دارم احمدی‌نژاد و جلیلی باهم خوب نیستند و هیچ ارتباطی باهم ندارند البته امکان دارد در مجمع با هم سلام علیک کنند اما در همین حد است و به صورت تشکیلاتی و حزبی ارتباطی باهم ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین