کد خبر: ۹۳۴۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴

«ببعی» قهرمان راهی سینما می‌شود

انیمیشن ببعی یکی از پرطرفدارترین انیمیشن‌های تلویزیون بود که در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ از شبکه پویا پخش می‌شد.
«ببعی» قهرمان راهی سینما می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

این مجموعه به کارگردانی مشترک حسین صفارزادگان و میثم حسینی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری اولین بار سال ۱۳۹۷ پخش شد و قسمت‌های بعدی این مجموعه هم در سال‌های بعد ادامه یافت و آنطور که سازمان صدا و سیما گزارش داده، با ۴۴ درصد بیننده خردسال به پربیننده‌ترین انیمیشن شبکه پویا تبدیل شده است. حالا شخصیت محبوب ببعی وارد یک فیلم سینمایی شده است. «ببعی قهرمان» به تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری، کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی و نویسندگی مقداد اخوان سال ۱۴۰۱ ساخته شده و قرار بوده در جشنواره چهل و یکم حاضر باشد. اما یک سال بعد و در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این انیمیشن که پس از «فهرست مقدس» و «پسر دلفینی» سومین انیمیشن سینمایی سازمان اوج است، داستان ببعی است که همیشه مجلات جغد قهرمان درباره پرواز را می‌خواند و در سر رؤیای پرواز دارد و می‌خواهد مانند یک پرنده پرواز کند.

این انیمیشن سینمایی که با مشارکت موسسه «قاب رویا» و شرکت رایمون مدیا تولید شده، با تکنیک سه بعدی ساخته شده و نکته جالب این که در این انیمیشن برخلاف انیمیشن‌هایی مثل بچه زرنگ، پسر دلفینی، لوپتو و فیل شاه، قهرمان یک دختر است.

میثم حسینی یکی از کارگردانان این انیمیشن در باره تکنیک این فیلم گفته: «تکنیک اصلی ببعی قهرمان سه بعدی است و یک فصل‌های ۲ بعدی هم برای نمک بیشتر به کار اضافه شده است. ما در ایران با نرم‌افزار‌های محدودی کار می‌کنیم، اما در همین پروژه ما از یک نرم‌افزار جدید برای مدیریت پروژه استفاده کردیم. ناگفته نماند بچه‌های ایران بسیار خلاق و توانمند هستند و متاسفانه در همین پروژه بچه‌هایی بودند که اکنون ایران نیستند. این موضوع از یک طرف باعث افتخار است و از طرفی باعث افسوس که این استعداد‌ها دیگر ایران نیستند.»

حسین صفارزادگان، دیگر کارگردان ببعی قهرمان هم در باره ساخت انیمیشن گفته: «فرایند تولید انیمیشن بسیار پیچیده است و تمام مراحل آن مهم است، اما پُرچالش‌ترین بخش انیمیشن، بخش مدیریت است. در نتیجه نمی‌توان فرایند تولید انیمیشن را با فرایند تولید فیلم مقایسه کرد.»

محمدمهدی مشکوری، تهیه‌کننده فیلم هم در نشست خبری آن در جشنواره فیلم در باره این انیمیشن این طور اظهار نظر کرده است: «ایده این کار از زمانی شکل گرفت که سریال ۲ بعدی ببعی در شبکه کودک پُرمخاطب‌ترین برنامه این شبکه شد. ما سال ۹۶ این سریال را تولید کردیم و تا سال ۹۹ درگیر آن بودیم. این کار برای گروه سنی خردسال بود و ما به این فکر کردیم که برای این مخاطبان وفادار یک انیمیشن سینمایی بسازیم. گروه سنی نوجوان توقع میزان کیفیتی را از انیمیشن دارد که ما نمی‌توانیم این توقع را برآورده کنیم، اما برای کودک می‌توانیم یک کار خوب با رنگ و لعاب بسازیم. یک پروژه انیمیشن حدود ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر را درگیر می‌کند. در نتیجه نقدی که به انیمیشن می‌شود، باید با ملاحظه این شرایط خاص باشد. ما سعی کردیم المان‌های بین‌الملل را در این کار رعایت کنیم و مذاکرات جدی هم در این زمینه انجام شده است. در حقیقت این امید را داریم که مخاطبان وفادار ما در اکران عمومی‌نیز حضور پُررنگ داشته باشند.»

این انیمیشن به زودی اکران خود را آغاز خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین