کد خبر: ۹۳۴۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد

جزئیات عوارض ۱۰ یورویی در پرواز‌های خارجی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: سفرهای زیارتی از جمله نجف، بغداد و دمشق مشمول این عوارض نمی شوند همچنین مسافران زیر سن دو سال نیز از پرداخت این عوارض معاف هستند
جزئیات عوارض ۱۰ یورویی در پرواز‌های خارجی
آفتاب‌‌نیوز :

اسعدی سامانی در تشریح دریافت عواض ۱۰ یورویی از مسافران پروازهای خارجی گفت: براساس ماده ۵۷ بند "ت" جزء ۳ قانون برنامه هفتم توسعه کشور که در مجلس تصویب و به دولت نیز ابلاغ شده دولت مکلف است به منظور تامین منابع مالی اجرای طرح‌های توسعه‌ای و خدمات فرودگاهی از مسافران پروازهای خارجی به ازای هر نفر ۱۰ یورو دریافت و به حساب خزانه واریز کند.

وی افزود: بر این اساس سازمان هواپیمایی کشور نیز هر هفته نرخ یورو مرکز مبادله را به شرکت های هواپیمایی اعلام می‌کند که باید معادلی ریالی آن بر روی بلیت مسافران پروازهای خارجی اعمال شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه این روند قطعا در روند سفرهای خارجی تاثیر می‌گذارد، گفت: ولی قانون توسط نمایندگان مجلس به منظور توسعه زیرساخت‌ها تصویب شده است.

وی اضافه کرد: در دنیا نیز برخی از کشورها برای تامین هزینه‌های مربوط به توسعه صنعت هوانوردی چنین قوانینی وضع می کنند.

سامانی عنوان کرد: سفرهای زیارتی از جمله نجف، بغداد و دمشق مشمول این عوارض نمی شوند همچنین مسافران زیر سن دو سال نیز از پرداخت این عوارض معاف هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین