کد خبر: ۹۳۴۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲

تجمع بازنشستگان مقابل وزارت کار / درگیری با معاون وزیر کار + عکس

جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد صبح امروز یکشنبه (۱۸ شهریورماه) با سفر به تهران مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کردند. بازنشستگان از کرمان، اصفهان، اهواز، شاهرود، سوادکوه و سنگرود در این تجمعات حضور داشتند.
تجمع بازنشستگان مقابل وزارت کار / درگیری با معاون وزیر کار + عکس
آفتاب‌‌نیوز :

صبح امروز حدود ۴۰۰ نفر از بازنشستگان صنعت فولاد کشور که از نقاط مختلف کشور خود را به پایتخت رسانده‌اند، در تجمعی خواستار توجه به مطالبات و خواسته‌های خود شدند.

این بازنشستگان خواستار اجرای بند یک صورت جلسه ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ هیات مدیره این صندوق شدند و گفتند که اخیرا خدمات بیمه‌ای و درمان آن‌ها با مشکلاتی روبرو شده و در عین حال واریز یک میلیون تومان متناسب‌سازی برای بازنشستگان فولاد انجام نشده است.

این بازنشستگان با تاکید بر اینکه از خدمات بیمه‌ای خود رضایت نداریم، گفتند: در حالی هزینه‌های درمان افزایش یافته که براساس آیین نامه باید صفر تا صد خدمات درمانی در تمام بخش‌ها (بجز زیبایی و هزینه‌های درمان خودکشی) رایگان و از طریق بیمه پایه ارائه شود.

به گفته یکی از بازنشستگان؛ در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته که اخیرا صندوق فولاد با اتمام قرارداد بیمه دانا، با شرکتِ آتیه‌سازان حافظ قرارداد منعقد کرده؛ اقدامی که بازنشستکان فولاد به آن منتقد هستند و آن را به نفع خود نمی‌‎دانند.

او افزود: پیش از این طرف قرارداد با بیمه دانا بودیم و نسبت به سایر بیمه‌ها، خدمات درمانی خوبی دریافت می‌کردیم، اما مسئولان این بار با بیمه آتیه‌سازان حافظ قرارداد بسته‌اند که با ضعف‌های زیادی روبروست و بازنشستگان فولاد مجبورند، هزینه مازاد برای درمان بپردازند و علی‌رغم این پرداخت، بازهم خدمات درمانی مناسبی دریافت نمی‌کنند.

طبق اظهارت وی؛ خدمات بیمه‌ای، مساله بسیار مهمی برای بازنشستگان فولاد است. او تاکید کرد: نباید به هر دلیلی، یک بازنشسته‌ی حداقل‌بگیر یا خانواده‌ی او از دریافت خدمات بیمه‌ای محروم شود. بازنشستگان و همسرانشان عموماً درگیر بیماری‌های زمان کهولت هستند و نیاز به بستری دارند؛ بیمه با خدمات نباشد، با مستمری ناچیز نمی‌توانند هزینه‌های درمان را بپردازند.

این کارگر بازنشسته ذوب آهن در ادامه تاکید کرد: مسئولان مربوطه باید با جدیت به این موضوع رسیدگی کنند تا بعد از این شاهد اخلال در روند دریافت خدمات بیمه درمان بازنشستگان فولاد نباشیم؛ در واقع باید پاسخ بدهند، چراکه یک بازنشسته پیشاپیش در زمان اشتغال به کار، هزینه‌های درمان خودرا برای دوران بازنشستگی پرداخت کرده است.

همچنین بازنشستگان فولاد نسبت به کاهش خدمات رفاهی در درمانگاه صندوق فولاد انتقاد دارند. به ادعای بازنشستگان فولاد یک الی دو ساختمان که از سال‌ها پیش در تهران به عنوان خوابگاه و محل استراحت بازنشستگان فولادی در نظر گرفته شده بود، در حال حاضر هیچ گونه خدمات ارائه نمی‌کنند.

ظاهرا قرار است نمایندگانی از جانب این بازنشستگان انتخاب شده تا با مسئولان وزارت کار و صندوق بازنشستگی در محل وزارت کار، مذاکره کنند.

بازنشستگان که از کرمان، اصفهان، اهواز، شاهرود، سواد کوه و سنگرود گردهم آمده‌اند، گفتند تا زمان قطعی نشدن نتیجه در تهران می‌مانیم و به شهرهایمان بازنمی‌گردیم.

درگیری با معاون وزیر کار

بازنشستگان فولاد که صبح امروز، یکشنبه ۱۸ شهریور ماه، در اعتراض به‌عدم توجه به مطالباتشان مقابل وزارت کار تجمع کرده بودند و در ادامه با حضور در سالن اجتماعات وزارت کار، خواستار دیدار و گفتگو با وزیر کار بودند، از تداومِ حضور خود در سالن اجتماعات وزارت کار خبر دادند. 

آن‌ها می‌گویند: مشکلات به قدری زیاد است و بی‎توجهی به مطالبات به قدری طولانی شده که به محضِ ورودِ معاون وزیر کار، درگیریِ کوتاه مدتی بین برخی از تجمع‌کنندگان و معاون اقتصادی وزارت کار اتفاق افتاد. 

آنطور که آن‌ها می‌گویند، تعدادی از بازنشستگان فولاد به نمایندگی از سایر تجمع‌کنندگان در حال رایزنی با مسئولان وزارت کار هستند.

گفتنی است، انعقاد قرارداد با آتیه سازان حافظ و افزایش هزینه های درمان،  کاهش خدمات رفاهی در درمانگاه صندوق فولاد و عدم  اجرای بند یک صورت جلسه ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ هیات مدیره این صندوق از دلایل اعتراض این بازنشستگان است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین