کد خبر: ۹۳۴۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰

۱۷ شاکی جدید درباره تجاوز جنسی کشیش معروف فرانسوی

ابه پیر یک راهب و کشیش کاتولیک بود که تعدادی از زنان به تجاوز جنسی یا آزار و اذیت علیه او شکایت کردند.
۱۷ شاکی جدید درباره تجاوز جنسی کشیش معروف فرانسوی
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، ابه پیر یک راهب و کشیش کاتولیک بود که در سال ۲۰۰۷ در سن ۹۴ سالگی درگذشت. از او میراثی به عنوان یاور فقرا و مستمندان و همچنین بی‌خانمان‌ها برجای مانده است. او که به دلیل موضع سازش ناپذیرش در دفاع از بی خانمان ها و سایر مردم حاشیه زندگی در فرانسه مورد احترام بود، به طور مرتب به عنوان محبوب ترین چهره عمومی در این کشور در صدر نظرسنجی ها قرار می‌گرفت.

تا اینکه فاش شد که هفت زن ادعاهایی مبنی بر تجاوز جنسی یا آزار و اذیت توسط این روحانی مسن بین سال‌های ۱۹۷۰ و ۲۰۰۵ مطرح کرده‌‎اند.

فرانس۲۴ نوشت: دادستانی فرانسه اعلام کرد: ۱۷ نفر دیگر به مجموع شاکیان «ابه پیر» افزوده شده است. «پیر» کشیش، خیّر و عضو مقاومت ملی فرانسه در جنگ جهانی دوم بود که اکنون مرده است اما پس از مرگش ده‌ها نفر از او به دلیل آزار جنسی شکایت کردند. حالا با افزیش شاکیان خیریه‌ای که او تشکیل داده نیز تلاش دارد از وی فاصله بگیرد به طوریکه نام این فرد را از روی خیریه برداشته است. این کشیش در سال ۲۰۰۷ در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

در گزارش جدید که روز جمعه منتشر شد، انواع آزارهای جنسی به ابه پیر نسبت داده شده است که در میان آنها «تماس جنسی مکرر با یک فرد آسیب‌پذیر» و «تماس جنسی با کودک» نیز وجود دارد. مشاوری که توسط خیریه ابه پیر و یک موسسه مدنی دیگر استخدام شده بود مواردی از آزارهای جنسی این پیرمرد را از دهه ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۰ پیدا کرد که بیشتر در فرانسه و همچنین در ایالات متحده، مراکش و سوئیس رخ داده است.

گفته شده اعضای خیریه، نزدیکان این کشیش و همچنین افرادی که او را در رویدادهای عمومی ملاقات می‌کردند از شاهدان این پرونده هستند.

گفتنی است کلیسای کاتولیک با موارد متعدد و گاه قدیمی از آزارهای جنسی اعضای کلیسا مواجه است. پرونده‌هایی که قدمت آنها به قبل از جنگ جهانی دوم می‌رسد و در برخی از آنها هم شاکی و هم متهم از دنیا رفته‌اند.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین