کد خبر: ۹۳۴۴۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲

خبر خودرویی معاون وزیر صمت

معاون وزیر صمت درباره واردات خودرو اظهارنظر کرد.
خبر خودرویی معاون وزیر صمت
آفتاب‌‌نیوز :

رییس سازکام توسعه تجارت ایجاد مانع در مسیر ثبت سفارش برای واردات خودرو را تکذیب کرد.

مهدی ضیغمی گفت ثبت سفارش واردات خودرو ادامه دارد و همکاری‌های خوبی با بانک مرکزی در زمینه ورود محصولات برند‌های جهانی خودروساز داشتیم.

با توجه به اظهارات معاون وزیر صمت به نظر می‌رسد بر خلاف گمانه زنی‌های مطرح شده ثبت سفارش واردات خودرو طبق روال قبل ادامه دارد و چالشی وجود ندارد.

برخی گمانه زنی‌ها نشان می‌دهد ثبت سفارش برای واردات محصولات برند‌های جهانی خودروساز از ابتدای سال ۱۴۰۳ متوقف شده است و آن تعداد خودرویی که در سال جاری وارد شده مربوط به ثبت سفارش‌های سال گذشته است.

اما تکذیب ضیغمی و توضیح او درباره روند ثبت سفارش خودرو تا حد زیادی خیال بازار را راحت کرد.

معاون وزیر صمت دو نکته درباره ثبت سفارش برای واردات خودرو مطرح می‌کند نکته اول اینکه باید به آن توجه کرد اینکه حجم ثبت سفارش‌های سال قبل خوب بوده و بر همین اساس نیز حجم قابل توجهی از خودرو‌های وارداتی ناشی از ثبت سفارش‌های پارسال است. نکته دیگر اینکه امسال نیز ثبت سفارش واردات خودرو ادامه دارد و عدد خوبی هم فقط در ۶ ماهه اول سال ثبت شده است. 

ضیغمی درباره روند ثبت سفارش برای واردات خودرو در سال جاری تاکید می‌کند بحث تخصیص و تأمین ارز می‌شود دارای روند مثبت بوده و همکاری بسیار خوب بانک مرکزی فرایند تخصیص و تأمین ارز در حال انجام است.

ضیغمی درباره نحوی همکاری بانک مرکزی برای واردات خودرو گفت سیاست گذار پولی و بانکی برای کمک به تسهیل واردات تمام روش‌های ممکن برای تخصیص ارز را برای این بخش باز گذاشته است. 

معاون وزیر صمت درباره تیراژ واردات خودرو گفت براساس آمار‌های گمرک تا کنون بیش از ۱۵ هزار دستگاه خودرویی طی ۵ ماهه ۱۴۰۳ ترخیص شده و نزدیک به ۲۰ هزار دستگاه خودرو هم در گمرکات موجود است.

ضیغمی میزان ارز تخصیص یافته به واردات خودرو را بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار از عنوان کرد.

تکذیب معاون وزیر صمت درباره توقف ثبت سفارش خودرو تا حدی زیادی خیال متقاضیان خودرو‌های وارداتی را راحت کرد.

چنانچه جاده عرضه خودرو‌های وارداتی به بازار عریض باشد این مساله می‌تواند به متعادل شدن قیمت این خودرو‌ها در بازار خودرو کمک کند. البته فراموش نکنیم متعادل شدن قیمت خودرو‌های وارداتی می‌تواند روی بازار خودرو‌های مونتاژی و همچنین خودرو‌های داخلی تاثیر مثبت گذاشته و قیمت این خودرو‌ها را نیز متعادل کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین