کد خبر: ۹۳۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۰
برای رفع نگرانی انجام می‏گیرد

تحقیق از تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجید نصیرپور در خصوص جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس باتوجه به نگرانی‌های که در خصوص بحران مالی سازمان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری داشتند طرح تحقیق و تفحص رای مثبت دادند. وی خاطر نشان کرد: هدف از تحقیق و تفحص رفع نگرانی از بزرگترین چالش اجتماعی دهه اخیر که متاسفانه سازمان تامین اجتماعی و کلیه موسسات تابعه و سازمان و سازمان بازنشستگی و کلیه شرکت‌های تابعه را در بر گرفته ذکر کرد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی به موجب ماده 198 آیین‌نامه داخلی مجلس در 11 بند درخواست تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را ارائه نموده است.
نصیرپور در خصوص محورهای تحقیق و تفحص تصریح کرد: بررسی دقیق وضعیت مجموعه‌های اقتصادی سازمان از لحاظ مالی و تعیین تکلیف شرکت‌های ورشکسته، عدم توجه به مفاد برنامه چهارم و قانون اساسی در تحت پوشش قرار دادن آحاد جامعه، عدم نظارت و اشراف سازمان بر سرمایه‌گذاریهای خود در شستا و شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی، نبود مدیریت در بهره‌برداری منابع سازمان متناسب با نرخ تورم که در مجموع سازمان را با خطر ورشکستگی مواجه کرده است.
وی در ادامه عدم نظارت بر ایجاد مناسب سازی بین منابع و مصارف سازمان توسط مدیرعامل، عدم گزارش مصوبات دولت به مجلس به خصوص مصوباتی که می‌توانند با تحمیل هزینه‌، توازن مالی سازمان را به هم بزنند، عزل و نصب‌های غیراصولی و غالباً سیاسی در مشاغل و منصبهایی که صرفاً تخصصی بوده و اساس موجودیت سازمان را زیر سئوال برده و با خطر روبرو می‌کنند، عدم اجرای مصوبه مجلس وابلاغ ریاست مجلس در خصوص بازگشت سازمان به وزارت رفاه از دیگر موارد تحقیق و تفحص ذکر کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی و تعیین دقیق میزان و نوع منابع سازمان و تحقیق در خصوص میزان بازدهی این منابع برای کمک به برنامه‌ریزی دقیق جهت جلوگیری از ورشکستگی سازمان و عزب و نصب‌های غیرقانونی سایر موارد گزارش در مورد تخلفات از مواد مهم تحقیق و تفحص از سازمان تامین و اجتماعی کلیه موسسات تابعه و سازمان و سازمان بازنشستگی و کلیه شرکت‌های تابعه عنوان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین