کد خبر: ۹۳۴۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷

طرح انسداد مرز با افغانستان به کجا رسید؟

طرح انسداد فیزیکی مرز اکنون هم در مرز‌های افغانستان و هم پاکستان شروع شده و خوشبختانه این مساله جزو موکدات شورای عالی امنیت ملی بوده و از جمله مسائلی بوده که رهبری به‌عنوان فرمانده کل قوا بر آن اهتمام داشت.
طرح انسداد مرز با افغانستان به کجا رسید؟
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت انسداد فیزیکی مرز با افغانستان ارائه کرد.

«حسن کاظمی قمی» در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت انسداد فیزیکی مرز با افغانستان گفت: «همکاری در امنیت مرز‌ها یکی از حوزه‌هایی است که با حکومت سرپرست افغانستان همکاری داریم. همچنین در مساله مقابله با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ... نیز از دیگر موضوعات همکاری است.»

وی تصریح کرد: «یکی از موضوعاتی که حکومت سرپرست همراهی می‌کند، مساله طرح انسداد فیزیکی مرز است که اکنون هم در مرز‌های افغانستان و هم پاکستان شروع شده و خوشبختانه این مساله جزو موکدات شورای عالی امنیت ملی بوده و از جمله مسائلی بوده که رهبری به‌عنوان فرمانده کل قوا بر آن اهتمام داشت.»

نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان افزود: «ستاد کل نیرو‌های مسلح با کمک سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، طرح انسداد فیزیکی مرز با افغانستان و پاکستان را آغاز کرده‌اند، اما، چون طول این دیوارکشی وسیع است، تاحدودی زمان می‌برد، در هر حال طرح‌های امنیتی در مرز اکنون در حال انجام است که همکاری با حکومت سرپرست افغانستان یکی از آن‌هاست.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین