کد خبر: ۹۳۴۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

هشدار آژانس اطلاعاتی آلمان درباره هکر‌های روسی

آژانس اطلاعات داخلی آلمان مدعی شد گروه سایبری واحد ۲۹۱۵۵ اطلاعات نظامی روسیه (GRU)، عامل حملات سایبری به اتحادیه اروپا بوده است.
هشدار آژانس اطلاعاتی آلمان درباره هکر‌های روسی
آفتاب‌‌نیوز :

این آژانس در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد در کنار اف بی آی، سازمان امنیت سایبری CISA آمریکا، سازمان امنیت ملی (NSA) و سایر شرکای بین‌المللی، علیه گروه سایبری متعلق به واحد ۲۹۱۵۵ اطلاعات نظامی روسیه هشدار می‌دهد.

این هشدار در اوج اضطراب اروپا نسبت به هکرها و جاسوس‌های روسی از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در سال ۲۰۲۲، داده شده است.

برلین در اوایل امسال، روسیه را به حملات سایبری علیه حزب حاکم دموکرات سوسیال و همچنین شرکت‌ها در حوزه لجستیک، دفاعی و فناوری اطلاعات متهم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سازمان اطلاعاتی آلمان در هشدار خود اعلام کرد این گروه که به «کدت بلیزارد» یا «امبر بیر» هم معروف است، فعالیت‌هایی را با هدف جاسوسی و خرابکاری انجام می‌دهد که اغلب شامل تغییر صفحه اول وب سایت‌ها و انتشار داده‌های به سرقت رفته است.

آلمان و جمهوری چک اواسط اردیبهشت امسال، روسیه را مسئول یک سلسله حملات سایبری معرفی کرده بودند و پس از آن، اتحادیه اروپا نسبت به عواقب ناشی از این رفتار بدخواهانه در فضای سایبری، به مسکو هشدار داده بود. روابط بین مسکو و غرب، پس از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ و حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف، تیره شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین