کد خبر: ۹۳۴۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
رئیس کل دادگستری استان مازندران:

۲۴ هزار دفتر مشاور املاک در مازندران

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به وجود ۲۴ هزار مشاور املاک در این استان گفت: ساماندهی و نظارت بر دفاتر مشاوران املاک نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی دارد.
۲۴ هزار دفتر مشاور املاک در مازندران
آفتاب‌‌نیوز :

عباس پوریانی در جلسه شورای عالی قضایی مازندران اظهار کرد: ۲۴ هزار دفتر مشاور املاک در استان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها فاقد مجوز و صلاحیت‌های لازم هستند؛ وجود مشاوران املاک فاقد مجوز حکایت از نبود نظارت کافی دارد و نتیجه فعالیت مشاوران املاک فاقد مجوز، تحمیل هزینه‌های اجتماعی، تشکیل پرونده‌های متعدد حقوقی و افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان است.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: تشکیل بسیاری از پرونده‌ها ناشی از تخلفات و عملکرد نادرست مشاوران املاک است و باید دستگاه‌های متولی با برقراری دوره‌های آموزشی، نظارت مستمر و موثر بر عملکرد مشاوران و ساماندهی مناسب ازبروز تخلفات پیشگیری کنند.

وی به شناسایی مشاوران املاک متخلف و برخورد قانونی با متخلفان اشاره کرد و گفت: مشاوران املاک قبل از صدور مجوز و آموزش‌های لازم اجازه فعالیت ندارند و مطابق قانون هرگونه فعالیت این واحد‌ها تخلف است و باید برخورد قانونی صورت گیرد.

پوریانی گفت: یکی از چالش‌های دادگستری استان افزایش ورودی پرونده‌ها به محاکم است اگر در معامله‌ای که صورت می‌گیرد شرایط قانونی رعایت نشود اختلافات متعددی را شاهد خواهیم بود امیدواریم با ساماندهی حوزه املاک و نظارت موثر شاهد روند کاهشی دعاوی در این زمینه باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین