کد خبر: ۹۳۴۶۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴

واکنش کرملین به ادعای ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه

سخنگوی کرملین، امروز درباره گزارش‌های ادعایی در مورد ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه گفت که چنین اخباری با واقعیت مطابقت ندارد.
واکنش کرملین به ادعای ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیشتر شبکه خبری سی ان ان طی گزارشی به نقل از منابع نامشخص ادعا کرده بود که ایران موشک‌های بالستیک کوتاه برد را برای استفاده در عملیات نظامی در اوکراین به روسیه منتقل کرده است.

در همین حال دیمیتری پسکوف امروز در واکنش به این گزارش ادعایی گفت: ما این گزارش‌ها را رویت کرده ایم و چنین اخباری همیشه با واقعیت مطابقت ندارند. ایران شریک مهم ماست و در حال توسعه روابط تجاری و اقتصادی هستیم. همکاری‌ها و گفت و گوهایمان را در همه حوزه‌های ممکن و از جمله حساس‌ترین حوزه‌ها توسعه داده و به این اقدام در راستای منافع مردم دو کشور ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دیروز (۱۸ شهریور) گفته بود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچگاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده و همواره از راهکار سیاسی و گفتگو‌های دوجانبه برای پایان دادن به این بحران حمایت کرده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص ادعای ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه گفت: همانگونه که بار‌ها تاکید گردید، جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ، از راهکار سیاسی برای حل و فصل اختلافات روسیه و اوکراین و پایان بخشیدن به درگیری‌های نظامی حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری‌های نظامی متعارف جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه سابقه‌ای به مراتب قدیمی‌تر از تاریخ آغاز جنگ اوکراین دارد. این همکاری‌ها در چارچوب توافقات دوجانبه و مبتنی بر نُرم‌ها و حقوق بین‌الملل بوده و ارتباطی به بحران اوکراین ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین