کد خبر: ۹۳۴۷۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵

مقامات ارشد سابق ارتش آمریکا: ترامپ «تهدیدی برای امنیت ملی» است

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که ۱۰ نفر از مقامات ارشد سابق ارتش آمریکا در نامه‌ای که امروز (دوشنبه) منتشر شد، ضمن حمایت از «کامالا هریس» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور، «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه را «خطری برای دموکراسی و امنیت ملی» ایالات متحده دانستند.
مقامات ارشد سابق ارتش آمریکا: ترامپ «تهدیدی برای امنیت ملی» است
آفتاب‌‌نیوز :

در این نامه که به امضای لری اِلیس ژنرال بازنشسته و مایکل اسمیت دریاسالار بازنشسته و دیگر مقامات ارشد سابق ارتش آمریکا رسیده، به اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در تحقیر اعضای ارتش این کشور و «رویکرد آشفته» او در قبال افغانستان قبل از خروج آمریکا از آن اشاره شده است.

این مقامات ارشد سابق ارتش آمریکا در نامه از کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور حمایت کردند.

آن‌ها در نامه خود نوشتند: هریس توانایی خود را برای مقابله با سخت‌ترین چالش‌های امنیت ملی در «اتاق وضعیت» [کاخ سفید]و در عرصه بین‌المللی از جمله حمله روسیه به اوکراین و تنش‌ها با چین نشان داده است.

در این نامه که توسط کمپین هریس در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) منتشر شده است، ده مقام ارشد سابق ارتش آمریکا نوشتند: هریس بهترین و تنها نامزد ریاست‌جمهوری در این رقابت است که برای خدمت به عنوان فرمانده کل قوا ما مناسب است.

در حالی که کمتر از ۲ ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده باقی مانده است، هریس و ترامپ با رقابت تنگاتنگی روبه‌رو هستند.

پیشتر خبرگزاری «سی‌ان‌ان» در گزارشی با استناد به جمع‌بندی نتایج چهار نظرسنجی ملی انجام شده پس از برگزاری مجمع ملی دموکرات‌ها (DNC) در هفتم آگوست (۱۷ مرداد) اعلام کرد که اگرچه اختلاف کامالا هریس معاون دموکرات رئیس‌جمهور آمریکا با ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری کاهش یافته، اما هریس همچنان از ترامپ جلوتر است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و پیروز این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین