کد خبر: ۹۳۴۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵

هفدهمین بسته کمک‌های نظامی جدید سوئد به اوکراین اعلام شد

وزارت دفاع سوئد طی بیانیه‌ای از هفدهمین بسته کمک‌های نظامی خود به اوکراین رونمایی کرد.
هفدهمین بسته کمک‌های نظامی جدید سوئد به اوکراین اعلام شد
آفتاب‌‌نیوز :

سوئد امروز دوشنبه هفدهمین بسته کمک نظامی خود به اوکراین را به ارزش ۴.۶ میلیارد کرون سوئد معادل ۴۳ میلیون دلار اعلام کرد.

در بیانیه وزارت دفاع سوئد آمده است: این شامل کمک‌های مالی، تدارکات مستقیم، واحد‌های مادی و کمک‌های مالی است که نیاز‌های نظامی اوکراین را برآورده و آزادی عمل را برای آینده ایجاد می‌کند.

این بسته شامل تعداد قابل توجهی سامانه دفاع هوایی کوتاه برد RBS-۷۰، شش قایق سریع CB-۹۰، انواع مهمات با کالیبر‌های مختلف، موشک‌های ضد تانک و مین است.

در این بیانیه تاکید شده است که انتقال جت‌های جنگنده JAS-۳۹ Gripen، که اوکراین به آن ابراز علاقه کرده است، گزینه مناسبی نیست، زیرا نظم انتقال جنگنده‌های اف۱۶ را مختل می‌کند.

دولت سوئد پیش از این نیز موضع خود برای حمایت از اوکراین در مقابل روسیه را تکرار کرده بود. توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد پیشتر گفته بود: وظیفه اصلی سیاست خارجی ما در سال‌های آینده حمایت از اوکراین خواهد بود.

پس از حمله روسیه به اوکراین، سوئد و فنلاند برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست دادند. فنلاند در آوریل (فروردین/اردیبهشت) گذشته به عضویت این پیمان نظامی درآمد.

مجارستان تنها کشور عضو ناتو است که هنوز درخواست سوئد را تایید نکرده است؛ روندی که نیاز به حمایت همه اعضای این ائتلاف دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین