کد خبر: ۹۳۴۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
روزنامه اصولگرا:

ادعای وزیر ارتباطات دولت رئیسی درباره کیفیت اینترنت واقعیت نداشت

«اینترنت ثابت ایران نیز در ماه جولای ۲۰۲۴ وضعیت مشابهی را تجربه کرده است. میانه سرعت اینترنت ثابت کشور طبق جدول اسپیدتست از ۱۴.۷۷ مگابیت‌برثانیه در ماه ژوئن به ۱۴.۹۵ مگابیت‌برثانیه در ماه جولای رسیده، اما ایران از نظر میانه سرعت اینترنت ثابت هم دو پله افت داشته و از جایگاه ۱۴۴ در ماه ژوئن به رتبه ۱۴۶ در ماه جولای رسیده است.»
ادعای وزیر ارتباطات دولت رئیسی درباره کیفیت اینترنت واقعیت نداشت
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه اصولگرای خراسان اظهارات وزیر ارتباطات دولت رئیسی را درباره خوب بودن کیفیت اینترنت خانگی رد کرد.

این روزنامه نوشت: در آخرین گزارش اسپیدتست (سامانه ارزیابی کیفیت اینترنت کشورها)، میانه سرعت اینترنت سیار و ثابت کشور در ماه جولای (حدود مردادماه) بیشتر شده اما از نظر رتبه در جدول میانه سرعت اینترنت نسبت به ماه قبل‌تر از آن چند پله افت رتبه داشته است.

برای نمونه در این گزارش، سرعت اینترنت سیار ایران در ماه ژوئن ۳۷.۴۱ مگابیت‌برثانیه گزارش شده است؛ درحالی‌که در ماه قبل‌تر از آن، این سرعت ۳۶.۹۷ مگابیت بر ثانیه بوده و با وجود افزایش میانه سرعت اینترنت موبایل کشور، جایگاه ایران در جدول میانه سرعت اینترنت سیار با چهار پله سقوط از رتبه ۶۵ به ۶۹ رسیده است.

اینترنت ثابت ایران نیز در ماه جولای ۲۰۲۴ وضعیت مشابهی را تجربه کرده است. میانه سرعت اینترنت ثابت کشور طبق جدول اسپیدتست از ۱۴.۷۷ مگابیت‌برثانیه در ماه ژوئن به ۱۴.۹۵ مگابیت‌برثانیه در ماه جولای رسیده اما ایران از نظر میانه سرعت اینترنت ثابت هم دو پله افت داشته و از جایگاه ۱۴۴ در ماه ژوئن به رتبه ۱۴۶ در ماه جولای رسیده است.

مقصر فیلترشکن‌ها هستند؟

اما علت کندی اینترنت چیست و چرا باوجود گلایه مردم، وعده‌های مسئولان و ضرورت‌ها درباره توسعه اقتصاددیجیتال باز هم مردم سهم شایسته‌ای از اینترنت با کیفیت ندارند؟

بی‌شک توسعه نیافتن زیرساخت‌های ارتباطی کشور در سال‌های گذشته، متناسب با سرعت رشد مصرف کاربران و مواردی همچون استفاده گسترده کاربران از فیلترشکن‌ها از جمله مواردی است که شرایط اینترنت کشور را روی ریل کم کیفیتی قرار داده است.

البته وزیر سابق ارتباطات در آخرین روزهای مسئولیتش در دیدار با رئیس جمهور جدید گفت: بیشتر گلایه کاربران از سرعت اینترنت ناشی از دو موضوع محدودیت در دسترسی به برخی سرویس‌ها و تحریم‌های ظالمانه غرب در ایجاد محدودیت در دسترسی به سایت‌های مورد نیاز کاربران است. چراکه برخی از کاربران برای دور زدن این محدودیت‌ها مجبور به استفاده از فیلترشکن هستند که این امر ضمن کاهش سرعت دسترسی، باعث ناامنی گوشی و رایانه کاربران و آسیب‌پذیر شدن آن‌ها در مقابل حملات سایبری می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین