کد خبر: ۹۳۴۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

هواشناسی ۱۴۰۳/۶/۲۰؛ هشدار هواشناسی به کشاورزان ۱۱ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۱ استان به کشاورزان توصیه کرد از سم‌پاشی باغات خودداری و محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف منتقل کنند.
هواشناسی ۱۴۰۳/۶/۲۰؛ هشدار هواشناسی به کشاورزان ۱۱ استان
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال استان آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

فردا چهارشنبه در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر، وزش باد و در سایر مناطق کشور جو آرامی برقرار است.

روز‌های پنجشنبه و جمعه در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. در دامنه و ارتفاعات البرز رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

همچنین امروز و فردا شرق دریای عمان مواج است. بیشینه دمای امروز تهران ۳۴ درجه بالای صفر خواهد بود.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های موسمی

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۰

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۴

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد وبرق و وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۰: نیمه شمالی آذربایجان غربی.

پنج‌شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۲: شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل، ارتفاعات در استان‌های مازندران، گیلان، البرز و تهران.

جمعه ۱۴۰۳/۰۶/۲۳: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و البرز، شمال زنجان، غرب گلستان، شرق گیلان و مازندران.

شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۴: مازندران، شرق گیلان و ارتفاعات استان‌های تهران، زنجان، قزوین، البرز و سمنان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتاً شدید، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات.

توصیه: عدم اتراق و برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها، خودداری از محلو‎ل‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع و انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۰

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۴

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک و احتمال طوفان گرد و خاک

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۰: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، شرق فارس، اصفهان و مرکزی.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۱: جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، یزد و شرق استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری، اصفهان و مرکزی.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۲: جنوب خراسان رضوی، شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، قم و مرکزی.

جمعه ۱۴۰۳/۰۶/۲۳: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، قم، مرکزی، همدان، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان.

شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۴: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، نیمه شرقی فارس، همدان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان

اثر مخاطره: وزش باد شدید، در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم انجام پرواز‌های سبک شامل گلایدر، بالگرد و ..، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین