کد خبر: ۹۳۴۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸

بورس روی خط نوسان

در شرایطی که بازار سرمایه روز گذشته و پس از دو روز افت با رشد مواجه شده بود، امروز مجدداً قرمز پوش شد و شاخص کل با کاهش ۷۷۴۸ واحد به رقم دو میلیون و ۸۸ هزار واحد رسید.
بورس روی خط نوسان
آفتاب‌‌نیوز :

 بازار سرمایه در بیستمین روز از آخرین ماه تابستان کاهش داشت. روز سه‌شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۷۷۴۸ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۸۸ هزار و ۳۰۱ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن، اما با افزایش ۲۵۳۴ واحد به رقم ۶۶۸ هزار و ۶۹۱ واحد رسید.

امروز ۲۲۸ هزار فقره معامله به ارزش ۴۵۵۸ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

فارس، فولاد و وغدیر به ترتیب از نماد‌های تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که هرسه منفی شدند. از نماد‌های پرتراکنش نیز می‌توان به فولاد، خگستر و ذوب اشاره کرد.

روز سه‌شنبه شاخص فرابورس ایران نیز ۵۶ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۴۱۴ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۱۱۴ هزار فقره و ارزش آن ۲۱ هزار میلیارد تومان بود.

زاگرس، خاور و تجلی به ترتیب بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس ایجاد کردند. خاور، خنور و شصدف هم از نماد‌های پرتراکنش بودند.

درپی حواشی مطرح شده درخصوص دریافت وام‌های قرض‌الحسنه میلیاردی از سوی رئیس و برخی اعضای هیات مدیره سازمان بورس، مجید عشقی ـ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته استعفای کتبی خود را به رئیس شورای عالی بورس ارائه داد که با موافقت وزیر اقتصاد مواجه شد.

دامنه نوسان بورس نیز روز ۱۷ شهریور از دو به سه درصد افزایش یافت. از روز یک‌شنبه (۱۴ مرداد ماه) تا چهارشنبه (۱۷ مرداد ماه) دامنه نوسان معاملات سهام به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر کرد و متعاقب آن دامنه نوسان معاملات بورس از روز شنبه (۲۷ مرداد) تا ۱۷ شهریور به مثبت و منفی دو درصد تغییر یافت. ۱۷ شهریور هم این عدد به مثبت و منفی سه درصد افزایش یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین