کد خبر: ۹۳۴۹۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
تبلیغات

محله بشیکتاش استانبول کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد؟

یکی از زیباترین محله‌های استانبول، محله قدیمی بشیکتاش است که در محدوده میدان تکسیم تا اسکله ببک قرار گرفته است. این محله در مرکز شهر استانبول واقع شده؛ از این‌رو دسترسی به آن سخت نیست.
محله بشیکتاش استانبول کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

با اقامت در هتل اینپرا استانبول، تنها با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌توانید خود را به این محله برسانید و از تماشای زیبایی‌های آن لذت ببرید. اگر در ارتباط با محله تاریخی بشیکتاش اطلاعات چندانی ندارید، با ما همراه باشید تا در این مقاله به معرفی کامل و دقیق آن بپردازیم.

دیدنی‌های محله بشیکتاش

محله بشیکتاش که یکی از مشهورترین مناطق دیدنی استانبول است، تعداد بسیار زیادی کاخ و موزه را در دل خود جای داده و آن منطقه را به یکی از توریستی‌ترین نقاط استانبول تبدیل کرده است. شما با رفتن به این محله می‌توانید از سایر جاذبه‌های موجود در آن بازدید کنید و ساعات خوش و مفرحی را برای خود و همسفرانتان رقم بزنید.

در ادامه به معرفی برخی از این مکان‌های دیدنی می‌پردازیم.

بازار محلی بشیکتاش

گشت‌وگذار در بازار و پرداختن به خرید، از جذاب‌ترین قسمت‌های سفر است. یکی از زیباترین و بزرگترین بازار‌ها که در این محله معروف واقع شده، بازار بزرگ بشیکتاش است. در این بازار حدود ۵۰۰ غرفه رنگارنگ وجود دارد که در آن‌ها انواع مختلف سبزی، میوه، گوشت، ماهی تازه، لبنیات و صنایع دستی به چشم می‌خورد.

این بازار محل مناسبی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و سلیقه روزمره مردم ترکیه است؛ بنابراین اگر به دنبال لذت تجربه غذا‌های محلی این شهر هستید، بازدید از آن را از دست ندهید.

پارک ییلدیز

یکی از پارک‌های زیبای استانبول که با داشتن وسعت و عظمت بسیار زیاد در محله بشیکتاش واقع شده، پارک ییلدیز است. با رفتن به این پارک می‌توانید از کلیه خدمات رفاهی و تفریحی که پرسنل آن در اختیار مسافران قرار می‌دهند، استفاده کنید و ساعت‌های بسیار زیادی را در محیط آرام و دلنشین آن به استراحت بپردازید. برخی از امکانات تفریحی که در این مکان در اختیارتان قرار می‌گیرد، عبارت‌اند از:

  • بازدید از دریاچه
  • بازدید از باغ‌وحش
  • بازدید از موزه‌ها

مسجد اورتاکوی

یکی از مسجد‌های زیبای استانبول که به‌دلیل داشتن معماری تاریخی بی‌نظیر، به‌عنوان یکی از نمونه‌های برجسته معماری نئلباروک محسوب می‌شود، مسجد اورتاکوی است که در محله بشیکتاش قرار دارد. لازم به ذکر است که این مسجد یکی از نماد‌های این شهر است که در سال ۱۸۵۴ میلادی توسط سلطان عبدالمجید اول ساخته شد.

محله بشیکتاش استانبول کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد؟

کاخ دولما باغچه

یکی از زیباترین کاخ‌های جهان که در منطقه بشیکتاش واقع شده کاخ دولما باغچه است که همه آن را با نام خرم سلطان نیز می‌شناسند. این کاخ در اواخر دوران سلطنت عثمانی‌ها ساخته شد و در تمامی قسمت‌های آن، طلاکاری و شیشه‌کاری مربوط به دوران عثمانی به‌چشم می‌خورد. با بازدید از این بنا می‌توانید ضمن تماشای زیبایی‌ها، به شکوه و عظمت امپراتوری عثمانی پی ببرید.

مقبره بارباروسا

یکی دیگر از جاذبه‌های مهم بشیکتاش که در واقع آرامگاه یکی از بزرگترین دریاسالاران امپراتوری عثمانی است، مقبره بارباروسا نام دارد که در سال ۱۵۴۱ توسط سلاطین عثمانی ساخته شد. این مقبره یک بنای سنگی به همراه کاشی‌های آبی است که روی در ورودی آن کتیبه‌ای به زبان عربی وجود دارد. در این کتیبه از بارباروسا به‌عنوان قهرمان ملی یاد شده است.

پارک وودافون

با اقامت در هتل اینپرا استانبول که در نزدیکی این محله واقع شده است، می‌توانید از سایر جاذبه‌های گردشگری آن از جمله پارک وودافون دیدن کنید. این پارک در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده که با ارائه امکانات و خدمات متنوع و همچنین طراحی چشم‌نواز خود، یکی از بهترین پارک‌های استانبول محسوب می‌شود.

گردشگران با ورود به این پارک می‌توانند از کلیه منظره‌های آن دیدن کنند، در قسمت پیاده‌روی پارک با همسفرانشان قدم بزنند، کودکان خود را به زمین بازی پارک ببرند و در نهایت در رستوران‌های آن غذای مورد علاقه خود را نوش جان کنند.

کاخ سیرگان

جاذبه‌های موجود در بشیکتاش بی‌شمارند؛ به‌طوری که برای بازدید از کلیه آن‌ها چند روزی زمان لازم دارید. یکی دیگر از زیباترین کاخ‌های استانبول که در واقع آخرین کاخ ساخته شده در دوران عثمانی‌ها است؛ کاخ سیرگان است که در این محله واقع شده است و با داشتن معماری بی‌نظیر خود، سالانه علاقه‌مندان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

موزه نقاشی

آتاتورک بنیان‌گذار جمهوری ترکیه است که در سال ۱۹۳۷ میلادی فرمان تأسیس یکی از مهم‌ترین موزه‌های استانبول، به‌نام موزه نقاشی و مجسمه‌سازی را صادر کرد. آثار درون این موزه به سه بخش اصلی، یعنی بخش هنر باستان، بخش هنر عثمانی و بخش هنر مدرن و معاصر تقسیم می‌شوند.

همچنین در این موزه شاهد آثار ارزشمند از نقاشان برجسته ترکی خواهید بود که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • یحیی چلبی
  • محمود جلال آلاشکر
  • محمدامین اوغلو
  • یحیی ایلماز

محله بشیکتاش استانبول کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد؟

بازدید از جاذبه‌های بی‌نظیر استانبول

استانبول شهر جاذبه‌ها است. با سفر به این شهر زیبا می‌توانید تک‌تک ساعت‌های خود را به لذت بردن از مناطق دیدنی آن سپری کنید. یکی از مهم‌ترین نقاط دیدنی که درصورت سفر به این شهر هرگز نباید از بازدید از آن غافل شوید، محله بشیکتاش است. با اقامت در یکی از هتل‌های استانبول، به‌نام هتل اینپرا استانبول به‌راحتی به این محله دیدنی دسترسی خواهید داشت.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، می‌توانید به‌منظور رزرو هتل استانبول یا خرید بلیط هواپیما استانبول، از طریق یکی از بهترین و معتبرترین وب‌سایت‌های گردشگری، به اسم فلای تودی اقدام به اخذ واچر کنید. این مجموعه علاوه بر ارائه آنی واچر، خدمات و مزایای بی‌نظیری به مشتریان خود عرضه می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان به مشاوره رایگان و پشتیبانی ۲۴ ساعته اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین